אורי דיגמי: בטווח של 3 עד 5 שנים, כ- 70% משוק הרכב המשומש יתבצע ע"י חברות הליסינג וההשכרה

איגוד סחר רכב, שבאיגוד לשכות המסחר, קיים אסיפה שנתית באמצע חודש אפריל 2005, במהלכה התארח שוקי שדה, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אשר סקר את המגמות המתפתחות בתחום וסיפר על תוכנית העבודה של אגף הרישוי


00:00 ,04.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מתפתחת תופעה חדשה - לקוחות רכבי הפרימיום בודקים שיפטינג מרכישה לליסינג
 
איגוד סחר רכב, שבאיגוד לשכות המסחר, קיים אסיפה שנתית באמצע חודש אפריל 2005, במהלכה התארח שוקי שדה, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אשר סקר את המגמות המתפתחות בתחום וסיפר על תוכנית העבודה של אגף הרישוי.
 
אורי דיגמי, יו"ר איגוד סחר הרכב ומנכ"ל חברת DRIVE& BUYסקר באסיפה את שוק הרכב המשומש ואמר כי הוא עובר בשנים האחרונות שינוי משמעותי בדרכי מכירת המכוניות המשומשות.
 
"עד לפני כשנתיים, הגופים המוסדיים (חברות ההשכרה, הליסינג והטרייד-אין) היוו כ- 25 אחוזים משוק מכירת הרכב המשומש בארץ. לעומת זאת, כיום המוסדיים מהווים כ- 50 אחוזים משוק מכירת רכב יד שניה, שעומד על כ- 400,000 מכוניות משומשות בשנה". לדעתו, בטווח של 3 עד 5 שנים, כ- 70 אחוזים משוק הרכב המשומש יתבצע ע"י חברות הליסינג וההשכרה.
 
דיגמי ציין עוד כי קיימת מגמה של התחזקות נוספת בענף הטרייד-אין המוסדר. "יותר ויותר לקוחות משתמשים בחברות הגדולות המציעות שירותי טרייד-אין, המונות כ- 5 חברות, ונהנים משירות יעיל, והכל בעלות יחסית זולה מאוד".
 
בנוסף, דיגמי הדגים כיצד 'עוגת' ענף סחר הרכב המשומש, מתחלקת כיום. לדבריו, כ- 280,000 מכוניות משומשות המהוות כ- 50 אחוזים מהמכירות מתבצעות ע"י חברות הליסינג וההשכרה, כ- 15 אחוזים מהמכירות נעשות ע"י גופי הטרייד-אין הגדולים וכ- 35 אחוזים מהמכירות מתבצעות ע"י לקוחות פרטיים.
 
לדברי דיגמי, לאחרונה התפתחה מגמה חדשה של ליסינג לרכבי יוקרה. "יבואני הרכב נוקטים במדיניות הנחות לא ריאלית ומעניקים הנחות ענק ללקוחות פרטיים בקניית רכבי יוקרה פרמיום. כך הם פוגעים בצורה משמעותית בערכי המכירה העתידיים של אותם רכבים, עד כדי הפסד ערך של כ- 100,000 ₪ ויותר ממוצע לשנה לרכב.
 
דיגמי הסביר שכתוצאה מכך בשנה האחרונה לקוחות רכבי הפרימיום מתעניינים בביצוע שיפטינג מרכישה לליסינג. "אנו צופים שבשנים 2005 ו- 2006 שוק רכישת רכבי פרימיום בשיטת הליסינג התפעולי יתרחב ויעמוד על בין 30 עד ל- 60 אחוזים. תופעה זו תקבל ביטוי גדול יותר בעוד כ-3 שנים כאשר רכבי הפרימיום שנמכרים היום ע"י לקוחות פרטיים בלבד ימכרו גם הם דרך חברות הליסינג".
 
איגוד סחר רכב, שבאיגוד לשכות המסחר, קיים כשלוש שנים וכולל מעל ל- 30 חברות בתחום.