מטרת התוכנית, הנקראת "תבל", לקדם בשלב ראשון כ-30 חברות מהמגזר הערבי בעלות פוטנציאל יצוא. לתוכנית הוקצה תקציב של 1 מיליון שקל
מכון היצוא משיק היום (יום ג 13.4.10) תוכנית לעידוד יצואנים מהמגזר הערבי בשם תוכנית תבל. מטרת התוכנית לקדם בשלב ראשון כ-30 חברות מהמגזר הערבי בעלות פוטנציאל יצוא. התוכנית תעניק סיוע בכניסה לתהליך היצוא, וליווי מקצועי מתמשך בפיתוחו ובשיווקו בעולם. כך מסר אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא, לרגל ועידה הערבית לעסקים המתקיימת היום בנצרת.
לדברי חפץ, מדובר בתוכנית אשר מותאמת במיוחד לחברות מהמגזר הערבי בישראל, עפ"י הצרכים הייחודיים שלהן. לתוכנית הקצו מכון היצוא, הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי ומינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת כמיליון ש"ח . עוד ציין, כי מאות עסקים במגזר הערבי מפתחים ומשווקים שירותים ומוצרים המתאימים לשוק העולמי אולם רק אחוז קטן מהם מייצאים. חפץ ציין כי העסקים הערביים בישראל מרוכזים בעיקר בשוק המקומי.
התוכנית תתמקד בקידום חברות ובתי עסק ערבים בעלי פוטנציאל ליצוא, המעוניינים להתחיל לייצא וחסרים את הניסיון והכלים לפתוח דלתות בעולם. המטרה היא ליצור בקרב בתי העסק מודעות לחשיבות היצוא, מחויבות לתהליך מסודר של הערכות וסיוע מתמשך בדרך ליצוא.
התוכנית כוללת מספר תחומים ביניהם: אבחון ראשוני והערכת מוכנות החברה לתהליך היצוא: יעוץ ראשוני על ידי מנהל פתוח עסקי ענפי במכון היצוא, סיוע והכוונה לקרנות וגורמי סיוע שונים ליצואנים, מעקב אחר התקדמות החברה בתהליך היצוא לפי יעדים קבועים מראש. פיתוח עסקי עולמי ממוקד: פגישות יעוץ מקדימות עם יועצים מומחים מתחומים שונים, פגישות המשך עם יועצים מומחים בתחומי שיווקי ו/או מקצועי, שילוב החברה בפעילויות בין-לאומיות של מכון היצוא כגון תערוכות, משלחות ואירועי מפתח. הכשרה מקצועית: קורס הכשרת עובדים ליצוא בביה"ס לסחר חוץ במכון היצוא, קבלת מידע עסקי בסיסי המותאם לצרכי החברה על ידי יחידת המידע.
מכון היצוא משיק תוכנית לעידוד יצואנים במגזר הערבי
מטרת התוכנית, הנקראת "תבל", לקדם בשלב ראשון כ-30 חברות מהמגזר הערבי בעלות פוטנציאל יצוא. לתוכנית הוקצה תקציב של 1 מיליון שקל
00:00 ,13.04.2010
עשוי לעניין אותך
עלייה של 30% ביצוא המצות
הודו וישראל יפתחו במו"מ לקראת הסכם אס"ח בין המדינות
מכון היצוא: הסכם לשת"פ עם ארגון יצרני ציוד תקשורת בהודו
סבב פגישות לשר התמ"ת בתערוכת הסלולר בברצלונה
שר התמ"ת חנך את הביתן הישראלי בתערוכת הסלולר בברצלונה
תערוכת "מובייל ברצלונה": נקבעו כ-1,000 פגישות עבור החברות הישראליות