שר האוצר ביטל את המכס על מאות מוצרי צריכה

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם על צו שיבטל, החל מיום 1 בינואר 2012, את המכס על יבוא של מאות מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה שאינם מיוצרים בישראל בסכום כולל של 400 מיליון ₪. שטייניץ: "הפחתת שעורי המכס - תרומה משמעותית להקלת יוקר המחיה של אזרחי המדינה"


00:00 ,28.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם על צו שיבטל, החל מיום 1 בינואר 2012, את המכס על יבוא של מאות מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה שאינם מיוצרים בישראל בסכום כולל של 400 מיליון ₪. סכום זה שווה ל-25% מסך הגבייה של כלל המכס המוטל על מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה. בכך מימש שר האוצר את המלצות הצוות החברתי-כלכלי בוועדת טרכטנברג, לעניין הפחתת שיעורי מכס על מוצרי תעשיות ומוצרי הצריכה.

ביטול המכס (הפחתתו לשיעור 0%) יבטל את המס ואת הבירוקרטיה הכרוכה בו על שורה ארוכה של מוצרי צריכה וחומרי גלם לתעשייה כגון: עגלות תינוק, צעצועים, ביגוד, מוצרי חשמל לבנים (מכונות כביסה, מדיחי כלים, כיריים, תנורים), תכשירי טיפוח, מכונות תפירה, צמיגים לרכב, מזוודות ותיקים מעור, תרופות, תכשירים כימיים מוצרי עץ גולמי, מוצרי צריכה מזכוכית, מכשירי חימום מקרמיקה ועוד.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי "ביטול המכס על שורה ארוכה של מוצרים המהווים ברובם מרכיב בסל הצריכה של משפחות בישראל ובחלקם חומר גלם עבור התעשייה המקומית, מהווה תרומה משמעותית להקלה ביוקר המחיה של אזרחי המדינה. מדובר במוצרים שרובם אינם מיוצרים בארץ, ולהפחתת המכס לא תהיה השפעה על התעשייה המקומית".