הממשלה החליטה: סגר של שלושה שבועות

מדובר בסגר נרחב שכולל סגירה של כל העסקים והמסחר מלבד אלו שמוגדרים חיוניים. על פי המתווה ״המהודק״ המגזר הציבורי יפעל במתוכנת מצומצמת, במגזר הפרטי העבודה תימשך כרגיל - ללא קבלת קהל


07:36 ,14.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה החליטה אמש על הטלת סגר על כלל אזרחי ישראל בשל מגיפת הקורונה. הסגר  יתחיל ביום שישי הקרוב, 18 בספטמבר, בשעה 14:00. בתחילה רצה משרד הבריאות להתחיל את הסגר בשעה 6:00, אך אושרו עוד כמה שעות להתארגנות וסידורים לחג.

 

מדובר בסגר נוקשה ורחב שיימשך זמן ממושך יותר מכפי שהמליץ קבינט הקורונה. לפי אותה המלצה, הסגר היה אמור להימשך עד ערב סוכות - אך על פי החלטת הממשלה הסגר יסתיים ב-9 באוקטובר, קרי, שמחת תורה.

 

במשרד האוצר הודיעו כי צעדי הסגר הנוכחיים יעלו פחות למשק, ככל הנראה בשל המשך הפעלת המגזר הפרטי - למעט קבלת קהל.

 

מדובר בסגר נרחב שכולל סגירה של כל העסקים והמסחר מלבד אלו שמוגדרים חיוניים.

 

הסגר כולל מגבלת תנועה של עד 500 מטר מהבית, וסגירת הלימודים לשלושה שבועות. לאחר דיונים הוחלט על הקלה למקומות עבודה במגזר הפרטי.

 

הסגר יחול כבר בראש השנה עצמו - ולמשך כל חגי תשרי. במסגרת הסגר, שצפוי להיות נוקשה יותר מזה שחל בימי הפסח, תוטל הגבלת תנועה: האזרחים לא יוכלו להתרחק יותר מ-500 מטרים מהבית אלא למטרה חיונית. בשלב זה לא ברור אם ומתי יוכלו אנשים לנסוע ליישובים אחרים לפני או אחרי החג.

 

סעיף נוסף בסגר הוא סגירת כל מערכת החינוך לכל התקופה שתוגדר כ״סגר״ - למעט החינוך המיוחד שהוחרג ולא כלול בסגר. בתחילה רצו במשרד הבריאות לסגור את הלימודים כבר ביום רביעי, אך לאחר התנגדות שר החינוך שונה התאריך ליום שישי כאמור.

 

רה״מ נתניהו ציין את כללי ״המתווה המהודק״: מגזר ציבורי יפעל במתוכנת מצומצמת, במגזר הפרטי העבודה תימשך כרגיל - ללא קבלת קהל. המתווה כולל הימנעות מהתקהלויות ברחבי הארץ - עד 10 בחלל סגור ו-20 בחוץ. סופרמרקטים, בתי מרקחת ומשלוחים יפעלו כרגיל. רה״מ נתניהו הבטיח כי תותר פעילות ספורט אישית (יחידנית).