עשרות שגרירים באירוע הדלקת נרות ביוזמת הארגונים הכלכליים בישראל

יו״ר מכון היצוא איילת נחמיאס ורבין בירכה את שגריר ארגנטינה על הזכייה הגדולה במונדיאל. השגריר הגיע יחד עם שגרירים מלמעלה מ- 40 מדינות שונות להדלקה חגיגית של נרות חנוכה. ד״ר רון תומר: אנחנו פה בשביל מדינות אחרות, תמיד שמחים לעזור ולשתף פעולה


11:22 ,21.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בפעם הראשונה בהיסטוריה, 50 שגרירים וקונסולים ממדינות זרות התאגדו יחדיו בכדי לשיר ״מעוז צור ישועתי״ בעברית, במסגרת אירוע דיפלומטי מיוחד ומרגש שנערך אתמול (ג׳) לכבוד חג החנוכה וחגי החורף. האירוע נערך בחסות הארגונים הכלכליים: התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר ומכון היצוא, בטרקלין העסקים על שם אלי הורביץ בהתאחדות התעשיינים. כל שגריר קיבל את מילות השיר באנגלית ואחרי שנשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, הדליק את הנר השלישי, הם החלו לשיר במקהלה את השיר ״מעוז צור ישועתי״ שמסמל יותר מכל את חג החנוכה. זהו המפגש הדיפלומטי הראשון שנערך לחגיגת החגים ביוזמת הארגונים הכלכליים, מאז פרוץ מגיפת הקורונה. זאת דווקא בימים של מיתון ומשבר כלכלי עולמי, על מנת לאחד בין המדינות ולהעניק להם את אווירת החג המיוחדת של חנוכה. לאירוע הגיעו שגרירים מכל קצוות העולם- צפון ודרום אמריקה, אירופה, אפריקה ואסיה.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״היה לנו חשוב במיוחד לעשות את האירוע דווקא עכשיו, כי אנו יודעים שמבחינה כלכלית העולם נכנס לשנה מאוד קשה של מיתון עולמי, אינפלציה גבוהה ומחסור בשרשראות אספקה. לכן בעוד אנחנו מאמינים שצריך לשמור על לוקליזציה ועל חוזקתה של התעשייה המקומית, צריך וחשוב גם לשמור על הקשרים הגלובאליים שלנו. לכן בחרנו לאחד בין כל שגרירי העולם ולבקש מהם לשיר איתנו שיר שמסמל את האור והתקווה של חג החנוכה. גם בתקופה לא קלה זו, אנחנו פה בשביל מדינות אחרות, תמיד שמחים לעזור ולשתף פעולה ומאמינים כי גם מדינות אחרות יעזרו לנו בעת הצורך״.

 

איילת נחמיאס-ורבין, יו״ר מכון היצוא: ״שמחה לארח את השגרירים וחברי הסגל הדיפלומטי באירוע החגיגי. בעת הזו, אין ספק שהקשרים הכלכליים של ישראל עם העולם, קשרי הסחר, היצוא והיבוא - הינם אור ההולך ומתעצם. היצוא הישראלי התברך בשנתיים האחרונות בפתיחת שווקים חדשים, עם כינונם של הסכמי אברהם ובמקביל בפריחה של קשרים כלכליים עם שכנותינו במזרח התיכון ולחופו של הים תיכון. להיות יחד ולעבוד יחד - זו הברכה שלנו לחג האורים״.

 

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני: ״לנו כיבואנים, שנת 2022 הייתה מצוינת. אני מאחל כי היצוא של ישראל יעלה גם באותה המידה לצידנו״.