האם אחראי המשלח הבינ"ל לדמי השהייה ואחסנה ?

חברת ספנות הגישה לבית המשפט השלום בחיפה תביעה כנגד משלח בינלאומי, לתשלום דמי השהייה ואחסנה בגין מכולה שנפדתה על ידו. היבואן, בעל המטען, נמנע מלקבל את המטען וסרב לשלם את דמי ההשהייה והאחסנה


00:00 ,18.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת ספנות הגישה לבית המשפט השלום בחיפה תביעה כנגד משלח בינלאומי, לתשלום דמי השהייה ואחסנה בגין מכולה שנפדתה על ידו. היבואן, בעל המטען, נמנע מלקבל את המטען וסרב לשלם את דמי ההשהייה והאחסנה.

בית המשפט נאלץ להתמודד עם הסוגייה שלפיה האם אחראי המשלח הבינלאומי לדמי השהייה ואחסנה, בגין מכולה שנשלחה אליו כ– consignee אך היתה מיועדת ליבואן, שהוא לקוחו של המשלח הבינלאומי.

סוגייה נוספת שנוייה במחלוקת בין הצדדים במשפט היתה סביב השאלה האם פדיית פקודת המסירה על ידי המשלח הבינלאומי, הופכת אותו למי שחייב כלפי חברת הספנות בדמי ההשהייה והאחסנה.

המשלח הבינלאומי, שיוצג על ידי עו"ד רועי גלעד ממשרד גרוסמן ושות', צרף לתביעה כצד שלישי את היבואן, בטענה כי הוא כבעל המטען חייב בדמי ההשהייה והאחסנה, והמשלח פעל כשלוח בלבד.

בהמלצת בית המשפט נקבע הסדר על פיו היבואן הוא זה שישא בדמי ההשהייה והאחסנה והמשלח פטור מהתשלום.