יוסי כהן, מנכ"ל אמקס : בשנים הקרובות נתברג בקרב חמשת חברות השילוח המובילות בארץ

בראיון בלעדי שהעניק מר יוסי כהן, מנכ"ל חברת השילוח הבינלאומית אמקס Kuehne-Nagel, לעתון "שי ספנות ותעופה" ב- 23 בינואר 2003, הדגיש מר כהן את יתרון הקשר הישיר עם חברת האם Kuehne Nagel ואת המוטו של החברה המתבסס על "קשר אישי ללקוח"


00:00 ,04.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בראיון בלעדי שהעניק מר יוסי כהן, מנכ"ל חברת השילוח הבינלאומית אמקס Kuehne-Nagel, לעתון "שי ספנות ותעופה" ב- 23 בינואר 2003, הדגיש מר כהן את יתרון הקשר הישיר עם חברת האם Kuehne Nagel ואת המוטו של החברה המתבסס על "קשר אישי ללקוח".

כידוע, חברת אמקס, הוקמה ב-1989, כחברה פרטית על ידי יוסי כהן ודורון מאירי ומנתה כ- 5 עובדים. כיום, אמקס משמשת כמשרד המקומי של חברת Kuehne-Nagel העולמית. לחברה חמישה סניפים ברחבי הארץ והיא מעסיקה למעלה מ- 70 עובדים.

חברת Kuehne-Nagel הינה חברת שילוח בינלאומית מהמובילות בעולם, בעלת מחזור שנתי של 8 מיליארד דולר, ולה 700 סניפים ברחבי העולם. החברה מחזיקה ב-75% ממניות חברת אמקס.

להלן הראיון המלא :

ש. מהו יתרונה של אמקס על חברות שילוח אחרות בישראל?
ת. היתרון היחסי של אמקס על פני חברות שילוח אחרות בישראל מתבטא בבינלאומיות. כלומר, חוץ מאמקס, אין אף משלח ישראלי נוסף שהוא בבעלות של חברת שילוח מובילה זרה. כיום, אמקס נהנית מהגודל, היכולות והסטנדרטים המאד גבוהים של Kuehne-Nagel שהינה מובילה עולמית בתחומי השילוח הבינלאומי, בעלת פתרונות לוגיסטיים יחודיים, ומערכת מבוססת IT מושלמת לשירותי ניהול שרשרת אספקה. נכון להיום לאמקס יש את הנסיון המקצועי, והתשתית הפיזית, האנושית והטכנולוגית כדי להציע ללקוחותינו את רמת השירות הטובה ביותר ובמחיר אטרקטיבי שהינו תוצר של כח הקניה העולמי העצום של Kuehne-Nagel. הצלחנו להשיג זאת על ידי השקעה מתמשכת בחיזוק ליבת העסקים, ובמציאת פתרונות יצירתיים חדשים לדרישות בשוק. אנחנו מציעים מגוון רחב של שירותי שילוח ותובלה סחורות בים, באוויר וביבשה, וכן פתרונות לוגיסטיים מקיפים ללקוחות בענפי המסחר והתעשייה השונים.

ש. ומה היתרון בכך שאמקס הינה בבעלותה של Kuehne Nagel ?
ת. היתרון הגדול בבעלות הבינלאומית של אמקס נעוץ בכך שהמערך הינו מערך עולמי. אמקס Kuehne-Nagel נתמכת בעולם על ידי 17,500 מומחי לוגיסטיקה המוצבים בלמעלה מ- 700 סניפים על גבי כ-94 מדינות ברחבי העולם. אמקסKuehne-Nagel בולטת בשוק בזכות ההתמדה העקבית במתן שירות מעבר לציפיות הלקוח. בהיותנו חלק ממטרייה גלובלית של פתרונות לוגיסטיים משולבים, אנו מפשטים את תהליכי ניהול שרשרת האספקה, מקצרים זמן וחוסכים עלויות ללקוח.
יתרון נוסף בהתקשרות עמנו הוא הגמישות שאנו מעניקים ללקוח. ל- Kuehne -Nagel אין ספינות או מטוסים משלנו, אך באמצעות הסכמים גלובליים עם חברות תעופה וספנות מובילות מקבלים לקוחותינו שירות מהיר ואמין במחיר שעומד בתחרות בשוק.
לקוחותינו יכולים להנות מאתר האינטרנט של החברה KNLogin המקושר למערכות המחשב הבינלאומיות ומאפשר להם לקבל אינפורמציה מתקדמת על משלוחיהם בצורה ידידותית במיוחד. לקוחותינו יכולים להנות מגישה עצמאית למערכת, ומקבלת נתונים מעודכנים כולל דוחות על המטענים on-line בכל שלב בו נמצא המטען מרגע הוצאת ההזמנה ועד קבלתה (כולל מעקב אחרי תהליך המכס והנה"ח בכל רגע נתון.)
ולבסוף, כאשר חברת האם Kuehne-Nagel זוכה במכרזים בינלאומיים של ענקי התעשיה בעולם, ההשלכה הינה ישירה על פעילותנו בישראל, כך שבאופן אוטומטי מופנים אלינו המשלוחים הרלוונטיים לאיזורנו, כמובן. חשוב לדעת שחברת Kuehne Nagel זוכה ב- 10-20 מכרזים של פרוייקטים גדולים כמו מוטורולה, IBM, BMW בכל שנה. לכן, אין לי ספק שבשנים הקרובות נתמקם בישראל במקום הטבעי לנו, בחמישייה הפותחת של חברות השילוח המובילות בענף.

ש. האם יש נציגות מטעם Kuehne-Nagel בישראל?
ת. בעבר נעשה נסיון לשלוח נציג מטעמם, נסיון שלא צלח בגלל הבדלי המנטליות, השפה, ואי הכרת השוק המקומי. בהנהלת Kuehne-Nagel העולמית הממוקמת בשוייץ, אנשים מאוד פתוחים ורציונלים הקשובים תמיד לרעיונות חדשים ויצירתיים. האופי העצמאי והיזמי של ההנהלה הישראלית משתלב היטב עם אסטרטגיית חלוקת הסמכויות שאותה הם מיישמים הלכה למעשה. כתוצאה מכך, יש קשרים מאוד הדוקים והרמוניים ביננו להנהלת Kuehne-Nagel העולמית.

ש. כמה מעורבות יש ל- Kuehne-Nagel בניהול בישראל?
ת. עם תחילת דרכנו המשותפת רכשה חברת Kuehne Nagel אופציות ב- 25%. לאחר תקופה מאד קצרה יחסית היקף הפעילות של חברת האם בישראל עלתה באופן משמעותי וזה עודד את Kuehne Nagel לממש את האופציות ולרכוש 25% נוספים. הבעת האמון המוחלטת של Kuehne Nagel התבטאה בכך שלאחר פרק זמן נוסף, רכשה החברה 25% נוספים ובכך בעצם הסתכמה בעלותה ב- 75%. ל- Kuehne Nagel אמון מוחלט בנו ולכן מאפשרת לנו לפעול כמעט ללא מעורבות ניהולית, אך להשתלב בתוך המערכת הכספית העולמית (מסלקה) של Kuehne-Nagel.
באופן העבודה השוטף, העובדה שמנהלי Kuehne-Nagel רגילים לעבוד עם חברות רב לאומיות, מקלה מאוד על נוהלי העבודה ותהליכי קבלת ההחלטות בסניפים המקומיים. אנחנו מקיימים ישיבות מנהלים מדי תקופה, בהן מחליפים רעיונות, דנים בסוגיות שעל הפרק ומקיימים דיונים מקצועיים. על פי רוב, הנהלת Kuehne-Nagel מעריכה ונעזרת בהכרתנו העמוקה של השוק המקומי, כך שכולנו מקפידים על קיום דיאלוג מתמיד ומפרה שתכליתו שיפור מתמשך ותמידי של רמת השירות.

ש. איך הצלחת לזכות בתחרות על קבלת נציגות Kuehne-Nagel בישראל?
ת. למעשה התחרות היתה מול חברות שילוח מובילות בארץ כשכולם נאבקו על Kuehne-Nagel ואנחנו, כידוע, הצלחנו. אני בפגישותי הראשונות עם Kuehne Nagel העברתי להם את המסר שאנו נשרת את Kuehne Nagel יותר טוב מכל השאר שכן אנחנו עדיין לא "מעוצבים" בצורת המחשבה ושיטות העבודה שלנו, כמו הגדולים, ולכן יכולים להתאים עצמנו לדרישותיהם. לשמחתי הצלחתי להעביר להם את המסרים, והם בחרו לבסוף להכנס לשוק הישראלי דרכנו.

ש. כיצד "נראתה" אמקס לפני הכניסה של Kuehne-Nagel?
ת. החברה התחילה לפעול ב-1989 כחברה בבעלות פרטית. החברה היתה רווחית מאד, אך אז כבר ראיתי כי לאורך זמן לא תוכל חברה קטנה להשתוות לגדולים, הנותנים פתרונות לוגיסטיים, אשראים, ושרותים מתקדמים שונים. התברר לי שכדי לשרוד עלינו לחבור לפרטנר בינלאומי גדול.

ש. איך הצלחת להכניס את ישראל למפה שלהם?
ת. נכון, בהתחלה אנחנו לא היינו על המפה שלהם. בכל פעם כשהייתי נוסע בראשית דרכנו המשותפת, אליהם לפגישות עבודה, הייתי מצטייד במפת העולם ובזכוכית מגדלת ומתבדח איתם. היות ול- Kuehne Nagel יש כ- 700 סוכנים לערך בכל רחבי העולם, אני תמיד סברתי שנניח שכל סניף של Kuehne Nagel ייצר רק משלוח אחד בחודש לישראל, והרי לנו 700 משלוחים בחודש. אין הרבה חברות שילוח ישראליות, בינוניות או קטנות שיש להן 700 משלוחים ביבוא. לכן, כבר מהרגע הראשון ועד היום, אני מרבה בנסיעות ובפגישות עם סוכני Kuehne Nagel ברחבי העולם. בנוסף, כאשר אתה נפגש עם אנשי Kuehne-Nagel הם גם דואגים להפגיש אותך עם לקוחות מקומיים, דבר שמוביל לקשרים עסקיים ענפים.

ש. וכיצד הקשר שלך ללקוחות בישראל?
ת. כמו אנשי המכירות שלי ובלי קשר אליהם, אני נפגש אישית עם למעלה מ-20 לקוחות שלנו בשבוע, ותיקים או חדשים. אני מכיר אישית את כל הלקוחות, מוצר המדף שלנו הוא "שרות". לאור זאת ארגנו את החברה כשירות ממוקד לקוח, בו אנו שומרים על קשר אישי, ישיר ותכוף עם לקוחותינו.

ש. כיצד תתאר את צורת הניהול שלך בחברה?
ת. בחברות הגדולות יש מאות עובדים, זה אומר הרבה "מנהלים"... אנחנו מעסיקים צוות צעיר ודינמי, ואני, כעומד בראש הארגון, מטמיע בהם את הערכים עליהם מבוסס השרות שלנו - יעילות, התמדה בשיפור, מסירות ואהבה ללקוח ולחברה. לכן, בימים אלו אנו כותבים "אמנת שרות" שכל עובד בחברה יחתום עליה ויתחייב לפעול לפיה. אנו גם מתכננים להפיץ בין לקוחותינו "אמנת התקשרות", שבה נתחייב בפניהם לפעול כלפיהם לפי אותם הערכים. העובדים אצלנו נבחנים בדרך השתלבותם בסביבה העסקית שלנו שזה אומר לעבוד במסגרת הנהלים אך גם להשתלב חברתית בארגון.

ש. כיצד מתפתחת החברה כיום?
ת. אני מאמין במוניטין ובשמה הטוב של החברה. השקעה בכח עבודה מיומן העובר הכשרה מתאימה, לשם יצירת בסיס לקוחות רחב ומרוצה, לפי התפיסה של Kuehne-Nagel יש חשיבות משמעותית להשקעה בתשתית היקרה מכל - העובדים. אמקס נמצאת בתנופת צמיחה אדירה בשנה האחרונה. לאחרונה קלטנו מספר אנשי מפתח מנוסים ובעלי ידע רב, הנותנים תרומה משמעותית לטיב השירות אותו אנו מציעים לכל לקוחותינו:
מוריס בן דוד – הצטרף כסמנכ"ל למכירות ותפעול. מוריס בן דוד הוא בעל נסיון עשיר ותפקידי מפתח קודמים בחברות שילוח ותעופה. מוריס ירכז את כל נושא המכירות והתפעול בחברה. כמו-כן, מוריס הינו מומחה ישראלי למטענים מסוכנים ומיוחדים, ובין היתר הוא יעביר קורסים יחודיים ללקוחותינו המתעסקים בחמ"ס.

תמיר צברי – הצטרף לאמקס בראשית נובמבר 2002 לתפקיד מנהל היצוא הימי. תמיר הגיע מחברת דפנה ויסמן את לביא שם מילא תפקיד זהה.

נמיר קאשי – מונה למנהל סניף גשר נהר הירדן למשלוחים מירדן ולירדן.

רוני כהן – מנהל מחלקת שירות עמילות מכס. החל מחודש אפריל 2002 מעניקה החברה שירותי עמילות מכס ובכך אנו משלימים את כל חבילת השירות ללקוחותינו. לרוני כהן ניסיון רב בתחום ובעברו ניהל חברה לעמילות מכס.

אורי ארגמן – מנהל פיתוח עסקים ואיכות בשירות. הגיע מחברת מ.א. חריש יזמות לייעוץ והשקעות, שם שימש סמנכ"ל לשיווק שהתחיל לעבוד באמקס בדצמבר 2002.

לחברתנו כבר יש 5 סניפי בישראל. בחולון נמצא מטה החברה, ובנוסף, יש לנו סניפים בנתב"ג, בנמל חיפה ואשדוד, וסניף בגשר נהר הירדן שנפתח לאחרונה.

לאור כל הנ"ל, בטוחני כי בעתיד הקרוב מאוד נצמח עוד יותר ונתברג בין חמש חברות השילוח המובילות בארץ.