סיור בין כימיקלים

40 תלמידים ערכו סיור לימודי במפעל התרופות תרו, שכלל את מעבדות המחקר והפיתוח וצפייה במתקני הכימיה ובפסי הייצור של מחלקת הפארמה


10:52 ,23.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

40 תלמידי כיתות י"א במגמת כימיה מבתי ספר תיכוניים בחיפה וקרית חיים נטלו בראשית השבוע חלק בסיור לימודי חווייתי במפעל התרופות תרו שבמפרץ חיפה.

 

את הסיור, המתקיים זו השנה הרביעית בתרו כחלק ממארג המעורבות הקהילתית והפעילות החינוכית של החברה, הנחתה מנהלת מו"פ כימיה במפעל ד"ר רוזה ציון .

 

לדבריה, "התלמידים שמגיעים לתרו מקבלים הזדמנות חד פעמית לחוות את הכימיה מזווית לגמרי אחרת מזו הנלמדת בבית הספר. מעבר לפן הלימודי, ניכר כי הם מפנימים שמדובר בתחום חי ובועט, ששווה להשקיע ולהתמקצע בו, ואף להתקדם עימו בלימודים אקדמיים לצורך השתלבות בתעשייה זו בעתיד".

 

הסיור של תלמידי בית הספר חוגים בחיפה ותיכון מקיף קרית חיים כלל הסבר על בטיחות,  סיור במעבדות המחקר והפיתוח, צפייה במתקני הכימיה ובפסי הייצור של מחלקת הפארמה, כשבסופו קיבלו התלמידים מארז ממתקים לכימאי העתיד.

 

מנהלת רווחה וקהילה בתרו רונית ארליך: "כשמבקרים במפעל עלית, מקבלים מארז שוקולדים. אנחנו לא רוצים לתת, חלילה, תרופות, ולכן מציידים את הילדים המבקרים אצלנו במזכרת מתוקה ובעיקר בהזמנה פתוחה להיחשף לתעשייה הכימית ולאפשרויות הרבות שהיא טומנת בחובה".