עופר סוקל: גלובל תהיה בין 10 חברות השילוח הגדולות בארץ

עופר סוקל, סמנכ"ל תפעול ושיווק בחברת גלובל, מספר בראיון ראשון לתקשורת על כוונותיו להחזיר את החברה לימי הזוהר שלה. "אנו מתכננים להכפיל את פעילות החברה בשנת 2006, ולהגיע לצמיחה של 30%-40% במכירות"


00:00 ,11.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

עופר סוקל, סמנכ"ל תפעול ושיווק בחברת גלובל, מספר בראיון ראשון לתקשורת על כוונותיו להחזיר את החברה לימי הזוהר שלה
 
חברת השילוח הוותיקה ספגה כמה מכות קשות בשנים האחרונות, אבל נראה כי החברה חוזרת לעצמה, בעיקר תודות לשיתוף הפעולה עם חברת קרגו אמרפורד. שתי החברות הקימו חברה משותפת, כאשר כל אחד מהצדדים מחזיק בכ- 50% מהמניות. שתי החברות סיכמו כי ימשיכו לפעול כחברות עצמאיות, ומי שנבחר להוביל את הפעילות החדשה הוא עופר סוקל, שמונה לסמנכ"ל תפעול ושיווק בחברה.
 
"לאור השותפות החדשה עם קרגו אמרפורד אני מאוד אופטימי", אומר סוקל, "אנו מתכננים להכפיל את פעילות החברה בשנת 2006, ולהגיע לצמיחה של 30%-40% במכירות. הגידול שנשיג במכירות יבוא ככל הנראה על חשבון מישהו אחר. יש לנו סל מוצרים חזק מאוד, ואנחנו יודעים לתת שירות איכותי. עד היום לא הורגשנו במכירות, אבל התחלנו לבנות מערך שיווק גדול, ומי שלא הרגיש אותנו עד היום וחשב שהוא יכול לנגוס בנו – יחשוב כעת אחרת. נעשה מה שכולם עושים – נלך ללקוחות הכי גדולים של המתחרים. הפסקנו להיות פראיירים. אמנם חטפנו בעבר מכה רצינית, אבל התאוששנו ממנה, והיום אנחנו מוכנים לתחרות יותר טוב מבעבר".
 
סוקל מוסיף: "אנחנו עדיין לומדים את יתרונות שיתוף הפעולה עם השותף האסטרטגי החדש. זה כבר איפשר לנו לחסוך בהוצאות הקבועות, ולאחד את המטות בנמלים ובנתב"ג. עד כה הפחתנו ב-50% את העלויות הקבועות, ובמקביל התחלנו בגיוס עובדים למחלקת השיווק. השותף האסטרטגי (קרגו אמרפורד) רצה מבחינתו מקור הכנסה נוסף, ואילו לנו זה נותן יתרון מול חברות תעופה וספנות. נכון להיום, נפח ההובלה שלנו כפול ממה שהיה לפני המיזוג, והיחס מחברות הספנות הוא אחר לגמרי. כוח הקנייה שלנו גדל ב-100% וכך גם העמלות שאנחנו מקבלים. הרכישה החזירה את עצמה בצורה מהירה מאוד. ברגע שכוח הקנייה שלנו גדל, יכולנו לשפר גם את הרווחיות. בעניין המכירות, כל חברה עדיין פועלת בנפרד, ויש התחייבות שכל צד לא פונה ללקוחות של האחר. שיתוף הפעולה הביא להצטרפות לקוחות חדשים. לגבי הנתונים הכספיים. מדובר בחברה פרטית ולא אוכל לציין, אבל המחזור מסתכם במיליוני דולרים".
 
הראיון המלא מתפרסם בימים אלה במגזין port2port לחודש אפריל.