אמזון נכנסת לישראל: מזמינה את המוכרים שלה למכור לישראלים

אמזון הזמינה מוכרים מישראל להירשם לתכנית Local Delivery שתאפשר זמני שילוח של 2-3 ימים או 3-5 ימים בישראל. יונתן איבגי מ-DHL אקספרס: אין ספק שהדבר יהווה תחרות איכותית שתשפר את רמת השירות גם בענף השילוח. רונן כהן מ-UPS ישראל: השקענו 100 מיליון ש׳ במרלו״ג


14:02 ,30.04.2019 מאת: מירב רונן

נפל דבר בישראל – אמזון פנתה הבוקר במייל בשפה העברית למוכרים ישראלים והזמינה אותם למכור ללקוחות ישראלים, וזאת באמצעות תכנית המכונה Local Delivery.

 

במייל ששלחה למוכרים הישראלים בשפה העברית, הזמינה אמזון את המוכרים להיות חלק בתוכנית Local Delivery בישראל. ״התכנית מאפשרת לך להשתמש בחשבון המוכר שלך ב-Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, באמצעות המלאי שלך בישראל דרך Fulfillment by Merchant״, נכתב במייל.

 

אמזון הציעה במכתב למוכרים הישראלים להירשם לתכנית המקומית ״כדי לפנות ללקוחות בישראל ולהרחיב את העסקים שלך״

 

לדברי החברה ״תהיה בין הראשונים: להציג הצעות ייחודיות המספקות חוויית משלוח משופרת ללקוחות מקומיים. להציע מבחר מקומי, כולל מוצרים ייחודיים הרלוונטיים ללקוחות המקומיים. לשפר את הסיכויים שלך לזכות ב״תיבת קנייה״ (Buy Box) עבור הזמנות הנשלחות לישראל. לשפר את יכולת הגילוי של המוצרים שלך בפני לקוחות מקומיים״.

 

כניסה של אמזון לישראל צפויה לטלטל את השוק המקומי שכן חברות ההפצה בישראל ייאלצו להתחרות בענקית הלוגיסטיקה שמספקת ללקוחותיה משלוח חינם עם התחייבות של עד 48 שעות והודיעה רק לפני שבוע כי בכוונתה לשדרג סטנדרט זה במהלך 2019 ולהציע ללקוחות תכנית ה-Prime שלה משלוח חינם תוך 24 שעות בלבד.

 

יחד עם זאת, חברים בקבוצת ״אמזון בקליק״ בפייסבוק טענו הבוקר כי הפרסומים מטעים וכי דבר לא השתנה. ״כל מה שפורסם היה קיים, סוחרים יכלו תמיד למכור מאמזון.קום לישראל״, כתב חבר בקבוצה בשם גיא אברהם. ״ההוספה החדשה היחידה היא האופציה לסוחרים להוסיף אופציה לקונים מישראל שנקראת local delivery ובכך המוכר יכול להתאים את מחיר השילוח לשליחה בישראל. שזה מתאים למי שיש לו סחורה בישראל ויכול להגביר מכירות מישראל״.

 

מערכת PORT2PORT קיבלה לידיה את המכתב שנשלח למוכרים הישראלים באמזון ויש לציין כי באף שלב לאורך המכתב לא מצוין כי בכוונת אמזון להשיק אתר בעברית. במכתב מצוין כי: ״ כאשר אתה מפעיל Local Delivery לקוחות בישראל יכולים למצוא את המוצרים שלך בקלות רבה יותר. שירות זה כולל את היכולת למקד תוצאות חיפוש באמצעות חוויית קנייה חדשה שאנחנו מתכננים להציג בהמשך״.

 

כמו כן מצוין במכתב כי מוכרים שיירשמו לתכנית יקבלו דוא״ל למעקב ״שבועיים לפני שחוויית קונה חדשה זו תהיה זמינה״.

 

החברה אף סיפקה לינק להדרכה המספק בנוסף שאלות ותשובות. להגעה ללינק של אמזון לחצו כאן.

 

בלינק זה, למשל, מציינת אמזון בנוגע לזמני המשלוח בישראל כי על המוכרים יהיה להגידר שתי אופציות: זמן הובלה של יומיים עד שלושה ימים או שלושה עד חמישה ימים בתוך ישראל. ״תוכל להגדיר דמי משלוח לפי ספק שירותי המשלוח שתבחר. הלקוחות נוטים יותר לקנות מוצרים המציעים משלוח בחינם. כדי להציע משלוח בחינם עבור המוצרים שלך, הגדר את דמי המשלוח שלך ל-$0.00״.

 

״בשורה לצרכן הישראלי ולשוק כולו״

 

אלעד גולדנברג, מי שהקים את פעילות eBay בישראל ומייעץ כיום לחברות בתחום האי-קומרס ואף משמש כמנהל המקצועי של מושב ״לוגיסטיקה בעידן האי-קומרס״ בכנס PORT2PORT הקרוב, התייחס לחדשות ואמר כי ״לפי כל מה שרואים אלה צעדים שמעידים על כניסה לישראל, לראייה מה שקרה בטורקיה בשנה שעברה (אז אמזון נכנסה באופן דומה עם מייל למוכרים הטורקים ולאחר שלושה חודשים נכנסה באופן מלא לפעילות עם מרכזים לוגיסטיים ופעילות מלאה, מ.ר).

 

״מדובר בהזדמנות מאוד גדולה עבור האי-קומרס הישראלי ועבור סוחרים שיכולים להיות זמינים למיליוני ישראלים שרוכשים אונליין דרך אמזון. זה שוק שלב לבו הוא פתרונות לוגיסטיים שאף ניתן לבצע עבורם התאמות לטובת פלחים שונים של האוכלוסייה עם העדפות שונות. הסטנדרט הלוגיסטי שאמזון מציבה לסוחרים בתחום אספקת המוצר ללקוח הסופי בכל מה שקשור לזמני אספקה, החזרות והחלפות וכל מיני פרמטרים נוספים ללא ספק יחייב את השוק הישראלי לספק סטנדרט דומה. זה אתגר וזו גם הזדמנות מאוד גדולה״.

 

יונתן איבגי, סמנכ״ל מכירות והשיווק של DHL אקספרס ישראל, ציין בתגובה לדברים כי ״אין ספק שזה צעד דרמטי עבור הצרכן הישראלי, אבל לא הייתי ממהר להספיד את הקניונים. עדיין צריך לזכור את הרגולציה הישראלית שכוללת הגבלת מע״מ בקנייה של עד 75 דולר. לדעתי, כמעט כל גוף קמעונאי ישראל נמצא כיום במצב מתקדם מבחינת פעילות האי-קומרס - והשוק הישראלי מוכן לתחרות בצורה לא רעה בכלל.

 

איבגי הוסיף כי הוא מנוע להגיב מי הם הגורמים שיפיצו את מוצרי אמזון אבל ציין כי ״אין ספק שהדבר יהווה תחרות איכותית שתשפר את רמת השירות גם בענף השילוח״.

 

רונן כהן, סמנכ״ל השיווק של חברת UPS בישראל, ציין בתגובה לחדשות כי ״היה לנו ברור שאמזון יזדקקו למחסנים לשם אחסון והפצה ולכן הקמנו מחסן מתקדם במודיעין בשטח של 16,000 מ״ר בהשקעה של מאה מיליון שקל כדי שנוכל לקלוט את המשלוחים העתידיים. בנוסף, לחברת UPS יש שותפות עם חברת אי-קומניוטי שיושבת בבית UPS בנתב״ג והיא היחידה בישראל בעלת רישיון מאמזון להקים חנויות באתר אמזון (Solution Provider Network)״.

 

גיא בר-אור, מנכ״ל משותף בחברת Mailog העוסקת בשילוח אי-קומרס בישראל ובעולם, התייחס אף הוא לחדשות בנוגע לאמזון וציין כי ״אין ספק שזו בשורה לצרכן הישראלי ולשוק כולו, אך עדיין לא מדובר בהכרזה שהיא Game-changer. אני מאמין שנראה את השינוי שהיא תעשה לאורך זמן. יכול להיות שזה ישפיע על גם על המחירים ואולי גם על היבואנים הישראלים״.

 

בר-אור הוסיף כי הדבר יכול להשפיע על חברות ישראליות בעלות אתרים מקומיים כגון קסטור לדוגמה. ״ייתכן שקסטרו תחליט שהוא פותחת חנות משלה באמזון ודרכה מבצעת את המשלוח לצרכנים. זה בהחלט משהו שיכול לקרות בשוק הישראלי״.

 

דביר כהן, מנהל קהילת ״אמזון בקליק״ בפייסבוק ומנכ״ל חברת ez-commerce.net, ציין כי ״מדובר בצעד נוסף של אמזון לצרכן הישראלי ולמותגים מקומיים שירצו למכור את מרכולתם באמזון. יצרן ישראלי שעד היום היה תלוי במפיצים מקומיים יוכל להשתמש באמזון כפלטפורמה. מהפכה? השפעה על הקניונים? עדיין לא. ישנם עוד כמה שלבים לפני ולא קצת. אבל אחד הדברים החדשניים במהלך הוא שאמזון ׳מדבר עברית׳. אמזון ידע באיזו שעה לשלוח מייל בעברית (ואפילו תקנית) למוכרים ישראליים ואמר בעצם ׳אנחנו כאן בשבילכם׳ האם זו דרך לאתר אמזון בעברית? מוקדם לדעת. נצטרך להמתין ולראות מה מתכננת לנו חברת הענק״.