אי-קומרס: רשות המכס האמריקאי בפיילוט חדשני לשיתוף מידע

תשע חברות ישתתפו בפיילוט במסגרתו ייאספו נתוני מטען מפורטים ממשלחים לקראת הגעת המטענים לשער הכניסה לארה״ב. בין החברות: אמזון, UPS, DHL, FedEx ועוד


08:44 ,20.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות המכס האמריקאית (CBP) בחרה בתשע חברות להשתפות בפיילוט נתונים תחת סעיף 321. במסגרת הפיילוט ייאספו נתוני מטען מפורטים ממשלחים לקראת הגעת המטענים לשער הכניסה לארה״ב. תשע החברות הן: אמזון, BoxC Logistics, DHL, eBay, FedEx, PreClear, UPS, XB Fulfillment Zulily.

 

החברות המשתתפות בפיילוט יספקו נתונים מראש ל-CBP כגון מקורות המטען, תוכנו, נתונית מעקב, מידע על מקבל  החבילה ומידע נוסף ל-CBP מראש (בנוסף למה שנדרש כחוק) עבור חבילות בשווי של 800 דולר ומטה ״המיובאות על ידי אדם אחד ביום אחד״. המשלחים ייהנו מעלויות מופחתות מכיוון שחבילות אלה פטורות ממס ופטורות ממכס.

 

רשות המכס האמריקאית מקווה שהדבר יאפשר לה לזהות טוב יותר מראש מטענים או חבילות שעשויות להיות בעלות פוטנציאל בעייתי כגון סמים לא חוקיים, תרופות מרשם לא מפוקחות, מותגים מזויפים, ומוצרי יאיפור לא בטוחים, וזאת לטובת בדיקות ממוקדות יותר בעוד משלוחים וחבילות לגיטימיים יעברו באופן מהיר יותר. 

 

כיום רשות CBP מטפלת בכ-1.8 מיליון חבילות משלוח אקספרס ודואר בינלאומי ליום, בהיקף של כמעט 600 מיליון משלוחים בשנה, מה שמקשה בדיקת כל המשלוחים הנכנסים לגבולות המדינה בצורה יעילה. רשויות אכיפת החוק מתמודדות עם הכמויות הגדלות והולכות של משלוחים ופיילוטים כגון אלה מתיימרים לשפר ולייעל את עבודתן.