חברת דואר ישראל חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם חברת אמזון. המשמעות היא כי דואר ישראל היא זו שתפיץ את חבילות החברה בשילוח מקומי ברחבי הארץ, וזאת באמצעות מערך השליחים של החברה. על פי הערכות, מדובר בגידול של מיליוני חבילות שהחברה תפיץ עבור לקוחות אמזון בישראל.
נציין כי דואר ישראל העריכה בעבר כי היא תסיים את שנת 2019 עם מסירה של כ-70 מיליון חבילות מחו״ל, אולם לא ברור אם מספר זה כולל את אומדן הפעילות מול אמזון.
טרם ברור אם המשמעות של הסכם ההפצה הבלעדי מול דואר ישראל מהווה למעשה סוג של מונופול על שאר חברות השילוח בישראל. האם מוכרים באמזון יחויבו לבצע את השילוח המקומי דרך דואר ישראל ולא יוכלו להשתמש בחברות הבלדרות וההפצה המתחרות כגון UPS או DHL אקספרס?
נזכיר כי אמזון צפויה להיכנס בימים הקרובים – יש האומרים לקראת סוף השבוע הקרוב - לפעילות בשוק האי-קומרס ישראלי, ועל פי דיווחים בעמוד הפייסבוק ״אמזון בקליק״ מכירות באתר אמזון ללקוחות ישראלים כבר קיים בפועל מזה מספר ימים.
לקוחות אמזון בישראל אמורים ליהנות מזמני אספקה של עד חמישה ימי עסקים - סטנדרט מקומי שרחוק מאוד מהסטנדרט המהיר אליו רגילים לקוחות אמזון פריים בארה״ב שעומד עד 24 עד 48 שעות לקבלת המשלוחים.
טרם ברור אם המשמעות של הסכם ההפצה הבלעדי מול דואר ישראל מהווה למעשה סוג של מונופול על שאר חברות השילוח בישראל. האם מוכרים באמזון יחויבו לבצע את השילוח המקומי דרך דואר ישראל ולא יוכלו להשתמש בחברות הבלדרות וההפצה המתחרות כגון UPS או DHL אקספרס?