דירקטוריון הדואר אישר את תכנית ההבראה לדואר ישראל

הסכם ההבראה נועד להציל את הדואר מקריסה כלכלית, לשמור על רציפות תפקודית, ולייעל ולשפר את השירותים לציבור הישראלי


13:56 ,02.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר תקופה ארוכה שחברת הדואר נמצאת בגירעון כבד והגיעה על סף קריסה כלכלית, תכנית ההבראה, שגובשה על משרדי האוצר, התקשורת ורשות החברות הממשלתיות, יוצאת לדרך. 

 

הסכם ההבראה, שאושר היום על ידי דירקטוריון החברה, כולל תכנית התייעלות וצמצום הוצאות שכר, מעבר לשירותים לדיגיטליים, עדכון הרגולציה, פרישה מחודשת של סניפי הדואר ופתיחת מאות מרכזי מסירה, העברת חלק משמעותי מנכסי חברת הדואר לידי המדינה, וכן הפרטה מלאה של חברת הדואר. 

 

בהודעת החברה צויין כי הסכם ההבראה נועד להציל את הדואר מקריסה כלכלית, לשמור על רציפות תפקודית, ולייעל ולשפר את השירותים לציבור הישראלי.

 

את המשא ומתן בין המדינה לחברת הדואר הובילו מנכ״לי משרדי האוצר והתקשורת רם בלינקוב ולירן אבישר בן חורין בהתאמה.

 

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אני מברך על החלטת דירקטוריון החברה לצאת להפרטה מלאה ובכך לעשות שינוי ולייעל את השירות למילוני אזרחים שכל כך מייחלים לו. אני מודה לשר התקשורת, לדרגי המקצוע במשרדי האוצר והתקשורת ולאנשי דואר ישראל. נמשיך לפעול באחריות למען כלכלה חופשית וצמיחה של המשק".

 

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב: "ההסכם ההבראה יפתח את הדרך ליציאת חברת הדואר לדרך חדשה ובריאה ויאפשר להנהלת החברה להביאה לאיזון, לקראת הפרטתה המלאה במהירות המירבית".

 

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: "כעת עם אישור תוכנית ההבראה לדואר ישראל נוביל את הליך ההפרטה, בשיתוף עם כלל הגורמים, במטרה לשפר את השירות לאזרח ולשמור באופן מלא על האינטרסים של הציבור בישראל".

 

שר התקשורת, יועז הנדל: ״אחרי שנים ארוכות בהן הדואר היה לחצר האחורית של הפוליטיקאים עד שהגיע לחדלות פירעון עם גרעון של מיליארד שקל ושירות לוקה בחסר, ההחלטה התקבלה ואנחנו יוצאים לדרך. הדואר היה צריך לצאת להפרטה לפני שנים. זו הייתה פגיעה בציבור להשאיר אותו כך. מוטב מאוחר מאשר אף פעם".

 

מנכ״לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין: ״בעשורים האחרונים שוק הדואר השתנה ללא היכר: שוק המכתבים ירד, שוק החבילות עלה, הציבור הפחית הגעה לסניפים, ומאמץ במהירות שירותים דיגיטליים. ועכשיו חברת הדואר תעשה את ההתאמה המתבקשת לעידן הנוכחי. נבריא ונפריט את הדואר באחריות וברגישות. זוהי חובתנו לציבור״.