חברת DHL אקספרס ישראל: האמירויות מחכות לחברות ולסוחרים הישראליים

לחברת DHL אקספרס האב בינלאומי בדובאי וכן פעילות ענפה בשני שדות תעופה נוספים באזור. יונתן איבגי, סמנכ״ל מסחרי בחברה: אנחנו מוכנים עם תשתית להגעה מישראל לאמירויות תוך 48 שעות ביבוא וביצוא, ורק ממתינים לאישור פורמלי


11:51 ,20.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת DHL אקספרס ישראל נמסר בעקבות הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות כי ״התשתיות למסחר משמעותי עם איחוד האמירויות כבר מוכנות. עם שתי טיסות יומיות מוכנות נותר רק להמתין להסכם הרשמי ותחילת המסחר״.

 

יונתן איבגי, סמנכ״ל המסחרי ב-DHL אקספרס ישראל, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי ״כאשר סוקרים את עשרת המוצרים הכי פופולריים בייבוא לאמירויות חלק מהתכולות מפתיעות וחלק לא. לצד זהב, יהלומים, מכוניות וחלקי חילוף לענף התעופה ניתן לראות גם טלפונים סלולריים, תכשיטים ואביזרי אופנה, מוצרי קוסמטיקה ופנאי״.

 

נציין כי המדינה הינה בעלת תוצר גבוה לנפש העומד על 68,200 דולר, וקהל רכישות מקוונות אדוק ומתוחכם. הכלכלה המקומית מורכבת מ-49% תעשיה, 49% ענף מתן שירותים ופחות מ-1% חקלאות, ונשענת במידה רבה על מסחר בינלאומי. התעשייה המקומית ממוקדת בתעופה, אלקטרוניקה ובנייה.

 

איבגי מציין כי ״הקהל באמירויות מגוון מאוד. רק 12% מאוכלוסיית המדינה, מקומית ותיקה, ומגוון ארצות המקור והטעמים, לצד העושר והכלכלה הבריאה פותחת עבור הסוחרים הישראלים כיווני מסחר רבים, בין אם בקשר ישיר בין חברות או שוק חדש ואיכותי עבור שחקניות המסחר המקוון הישראליות. חשוב לזכור כי האמירויות הם גם שער לעולם הערבי שניתן לסחור עמו דרכה, דבר שממחיש את חשיבות הכניסה למסחר עמם בהקדם״.

 

יונתן ממשיך ומרחיב: ״הרגולציה המקומית נוחה, ומאפשרת מסחר בינלאומי בצורה נוחה מאוד. רף המסים לרכישות מקוונות ביבוא אישי עומד על 270 דולר, גובה המע״מ הוא 5% ועל רוב המוצרים יש מס קבוע של 5% בכניסה לאיחוד - כלומר שהתוספת הרגולטורית בכניסה למדינה עומדת על כ-10% והיא מהנמוכות בעולם״.

 

לדברי איבגי, לחברת DHL אקספרס נוכחות באמירויות כבר משנות השמונים המוקדמות וכיום יש לחברה האב בינלאומי בדובאי וכן פעילות ענפה בשני שדות תעופה נוספים באזור. ״יש לנו מידע רב על המסחר המקוון והמסורתי באזור. באבו דאבי אנו מתפעלים באמירויות עשרות טיסות ביום עם יכולת תפעול של 130,000 משלוחים ביום לתוך והחוצה מהמדינה. אנחנו מוכנים עם תשתית להגעה מישראל לאמירויות תוך 48 שעות ביבוא וביצוא, ורק ממתינים לאישור פורמלי. אין ספק שכאשר המסחר הגלוי יתחיל תהיה תקופה מעניינת מאוד״.