פיילוט חדש בניו יורק יעשה שימוש באופני מטען

מחלקת התחבורה בעיריית ניו יורק רתמה לפיילוט את חברות אמזון, DHL אקספרס ו-UPS מתוך מטרה להפחית את הפקקים בעיר ולשפר את איכות האוויר. הפיילוט יימשך כחצי שנה


12:18 ,09.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אמזון, DHL וחברת UPS יחלו בניסויים של אופני מטען בעיר ניו יורק כאלטרנטיבה לרכבי ההפצה המסורתיים שלהם, וזאת במסגרת פיילוט שנערך בשת״פ עם אנשי עיריית ניו יורק, בתקווה כי הפיילוט יסייע להפחתת הפקקים בעיר, ישפר את איכות האוויר ויהווה סביבה בטוחה יותר עבור הולכי הרגל בעיר.

 

במסגרת הפיילוט חברת אמזון תתחיל להשתמש בכ-90 זוגות אופניים למשלוח מצרכי מזון מתוך שלושה מיקומים של חנויות המזון Whole Foods שבבעלותה. חברת DHL תבצע משלוחים עם שלושה זוגות אופניים ממרכז השירות שלה במנהטן, ואילו חברת UPS אמרה כי היא תשתמש במספר זוגות של אופניים במסגרת הפיילוט. כל החברות ציינו כי בכוונתן לתגבר את השירות שיינתן עם האופניים עם הזמן.

 

מחלקת התחבורה של העיר ניו יורק ציינה בהודעה לעתונות כי הפיילוט יימשך כחצי שנה וכי מחלקת התחבורה תפקח על מספר משתנים כמו מהירות, חנייה ושימוש בנתיבי אופניים במטרה ״להבין טוב יותר אם אופני מטען יכולים להשתלב בהצלחה בנוף העירוני של ניו יורק״.  

 

נציין כי שלוש החברות המשתתפות בפיילוט כבר השתתפו באופני משלוחים בערים אחרות ברחבי העולם. חברת DHL משתמשת בהם בבלגיה, גרמניה, הולנד וסינגפור. חברת UPS מפעילה אופניים בכ-30 ערים ברחבי העולם, ואילו חברת אמזון בחנה את השימוש בהם ברחבי אירופה.

 

החברות המשתתפות טוענות כי אופני מטען עשויים לחסוך זמן במשלוחים מכיוון שנהגים לא יצטרכו לדאוג להתמודד עם אחד המשאבים היקרים ביותר בעיר ניו יורק: מקום חנייה. במסגרת הפיילוט האופניים יוכלו לחנות על המדרכה כל עוד הם שומרים על נתיב הליכה חופשי עבור הולכי רגל בהתאם לחוק. כמו כן, הרשויות בעיר יסדרו מפרצי חנייה לטובת האופניים שיוסדרו באזורי בהם תנועה ערה במיוחד. כמו כן האופניים יוכלו לחנות, ללא תשלום, באותם מקומות חנייה המיועדים לרכבי הפריקה והטעינה הקיימים כעת.