אשדוד בונדד: תביעת ממן חסרת שחר ובלתי מבוססת

היום הגיבה החברה לתביעתה של ממן לסעד זמני מבית המשפט. מנכ"ל אשדוד בונדד: "ממן מנסה להסיט את האש והביקורת. העובדות הן שממן מפרה את הסכם ההרשאה שלה עם רש"ת". דובר ממן: הנושא ייפתר בבית משפט


00:00 ,29.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

היום הגיבה החברה לתביעתה של ממן לסעד זמני מבית המשפט. מנכ"ל אשדוד בונדד: "ממן מנסה להסיט את האש והביקורת. העובדות הן שממן מפרה את הסכם ההרשאה שלה עם רש"ת". דובר ממן: הנושא ייפתר בבית משפט
 
אשדוד בונדד מגיבה היום בבית המשפט המחוזי בת"א-יפו לבקשת ממן מלפני שבועיים לסעדים זמניים ועתירה לסעד עיקרי. אשדוד בונדד טוענת בתגובתה כי הבקשה היא "קנטרנית וטרדנית" ומבקשת מבית המשפט לדחות אותה על הסף.

ממן, יש לציין, תבעה מבית המשפט סעד זמני וביקשה להגביל את אשדוד בונדד לשמירה על גדר ההרשאה של אשדוד בונדד ולהקפיד כי החברה תייצא "תוצרת חקלאית" בלבד. 

אשדוד בונדד טוענת כי הבקשה הינה חוליה בשרשרת של ניסיונות להכשיל ולטרפד את זכויותיה של החברה להפעיל מסוף מקורר מכוח זכייתה במכרז רש"ת להפעיל מסוף מטענים בקירור, ולהיכנס למעשה  לנעליה של חברת אגרקסקו אשר פעלה במתחם הקירור עד לזכייתה של אשדוד בונדד במכרז. אשדוד בונדד טוענת כי היא ממשיכה באותן פעילויות שביצעה חברת אגרקסקו, אשר הפעילה בעבר את מסוף הקירור, כזוכה במכרז.

רועי שלזינגר, מנכ"ל אשדוד בונדד, טען הבוקר כי "ממן מנסה בהליך סרק להסיט את האש והביקורת ממנה לטענה שולית ולא נכונה. העובדות הן שממן מפרה את הסכם ההרשאה שלה עם רשות שדות התעופה. היא היתה צריכה כבר לפני חודשיים לפרק את עמדות הצינון שהיא הקימה בניגוד לחוזה שלה עם רש"ת, ומנסה להגן על המהלך הזה בכל מיני הליכים משפטיים".
 
שלזינגר הוסיף כי "כל זה מוביל אותנו לבג"צ בשבוע הבא", כשהוא מזכיר כי ב-5 ביוני יתקיים דיון בבג"צ בנוגע לעתירת אשדוד בונדד לפתוח את מסוף המטענים שלה ליבוא ויצוא מטענים ללא הגבלה.
 
לגוף התביעה, אשדוד בונדד טוענת כי הבקשה לסעדים הזמניים והתביעה הינן חסרות שחר, בלתי מבוססות ונסמכות על פרשנות שגויה. החברה טוענת כי היא פועלת בהתאם לחוזה ההרשאה שנחתם בינה לבין רש"ת בתאריך 1 בינואר 2005.
 
אשדוד בונדד גם מגיבה לטענות ממן בנוגע להגדרת המונח "תוצרת חקלאית". "הפרשנות המצמצמת למושג "תוצרת חקלאית", אותה מנסה ממן לכפות על רש"ת ואשדוד בונדד, איננה נכונה, אין לה כל בסיס לא בחוזה ההרשאה ולא בדין", כותבת אשדוד בונדד בתגובתה.
 
על פי החוזה שנחתם בין החברה לבין רש"ת, אשדוד בונדד מבהירה כי במסגרת תנאים והגבלות החברה יכולה להפעיל את מסוף הקירור רק לייצוא של מוצרים מתכלים עד 31 במרץ 2007, ובתקופה שתחל ב-1 באפריל 2007 ותסתיים ב-31 בדצמבר 2012 החברה תהיה רשאית בנוסף ליצוא, גם לייבא מוצרים מתכלים וכן לבצע טעינה ופריקה של מטוסי מטען ולשנע מטענים בשטח האווירי.
 
אשדוד בונדד מוסיפה וכותבת כי אין ספק שהיא יועדה "להיכנס לנעליים" של אגרקסקו, כמפעילת מסוף הקירור ולשמור על המצב הקיים במסוף בקירור, והחל מ-1 באפריל 2007 להרחיב את הרשאותיה בתחום ולפעול בתחום גדר ההרשאה לייבוא, פריקה וטעינת מטוסים ושינוע מטענים.
 
מחברת ממן נמסר בתגובה כי הסוגיה תיפתר בבית המשפט.