בחברת DHL מתכוננים לשינויים רגולטוריים במכס אירופה

בעקבות שינויים במכס אירופה ופרישתה של אנגליה מהאיחוד האירופי על היצואנים הישראלים להיערך בהתאם. יונתן איבגי, סמנכ״ל מסחר ב-DHL אקספרס: יש היערכות נרחבת מצדנו ואף גייסנו עובדים חדשים. יזמנו הדרכת זום בנושא לקהל הרחב


10:20 ,25.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2021 יתקיימו שינויים רגולטורים משמעותיים במכס באירופה. מספר מגמות גלובליות הביאו לשינויים שכרגע מתחילים באירופה אך מסתמן כי מדינות אחרות בעולם ילכו בעקבות האיחוד האירופאי: הצורך בשיפור בדיקות בטחוניות והגברת הבטיחות והמאבק בזיופים ובפיראטיות, שמירה על היצרניים המקומיים במיוחד ומניעת תחרות בלתי הוגנת, הבטחת גבייה מלאה של היטלים ומיסים. לכל זאת מצטרפת כמובן פרישתה של אנגליה מהאיחוד האירופאי שהשפעתה על המסחר עדין לא ברורה.

 

יונתן איבגי, סמנכ״ל מסחרי ב-DHL אקספרס ישראל, מפרט: ״מדובר בשינויים מהותיים ביותר מבחינת המכס באירופה, אך בסופו של דבר מבחינת היצואן בישראל – אין צורך להיבהל. רוב מה שנדרש ממנו זה פשוט מה שאנחנו מבקשים כבר שנים – לספק מידע מלא ומפורט בשטר המטען ובחשבונית בעיקר של תיאור המוצר. מבחינתנו היתה היערכות מסיבית מאד- DHL בעולם מתכוננת לשינויים אלו כבר כמעט שנה, נדרשנו לגייס עובדים רבים נוספים באירופה ובעולם בכדי לעמוד בשחרור מהיר ואיכותי של כל המשלוחים מהמכס. במקביל הכנו חומרי הדרכה ללקוחות המופצים בכל העולם ומסבירים בפרוטרוט את השינוי ומה נדרש מהלקוחות״.

 

להלן שלושת השינויים, שכדאי להיות מודעים להם:

BREXIT (הברקזיט) - בינואר 2021 : 
יציאת אנגליה מהאיחוד האירופאי: תידרשנה הצהרות מכס עבור משלוחים בין האיחוד האירופי-אנגליה-האיחוד האירופי. לכך תהיה השפעה על משלוחים מן האיחוד האירופי לאנגליה ומאנגליה לאיחוד האירופי.


מערכת ICS2 לבקרת יבוא - במרץ 2021:
בדיוק כפי שמכס ישראל השיק בשנים האחרונות את מערכת ״שער עולמי״ גם רשויות המכס והרגולציה באירופה מעלות מערכת חדשה שמטרתה שקיפות גבוהה יותר ושליטה טובה יותר. עליית מערכת זו מצריכה מהיצואנים הישראלים הבנה של השינוי והתאמה לדרישות.


ביטול סף המע״מ המינימלי (De Minimis) - יולי 2021:
ביטול סף המע״מ המינימלי בסך 22 אירו עבור סחורות המיובאות לאיחוד האירופי, (מקביל לפטור ממיסים ומע״מ בסך 75 דולר ביבוא אישי לישראל) וכתוצאה מכך עולה הצורך בשחרור פורמלי מן המכס של כל המשלוחים הנכנסים לאיחוד האירופי והטלת מע״מ. הדבר ישפיע על משלוחים מכל מקום בעולם לאיחוד האירופי.

איבגי מוסיף: ״כאן בישראל, כחלק מאקדמיית הזום שלנו, יזמנו הדרכת זום בנושא ללקוחות שלנו. כשראינו את הביקוש האדיר החלטנו לפתוח הדרכה גם לקהל הרחב, כדי לאפשר בעצם ליצואנים ישראליים להכיר את הנושא ולהתכונן אליו. ההדרכה תתקיים בשבוע הבא ביום שלישי בשעה 11 וכל מי שמעוניין מוזמן לפנות ולהירשם, אין צורך במספר חשבון, כל אחד יכול להצטרף וללמוד, גם אם הוא לקוח של חברות אחרות. אנחנו עושים זאת עבור הענף כולו ומקבלים בברכה כל אורח״.


- מה פירוש הדבר עבור היצואנים?
על מנת להימנע מעיכובי משלוחים, ישנם שני תחומים עיקריים בהם מומלץ לוודא שאתם מתכוננים כבר מעכשיו: מסירת תיאורי מוצר מדויקים לחברת ההובלה על שטרי המטען שלכם. הדבר יאפשר למכס לזהות את המוצרים על סמך הנתונים שיסופקו ולבצע בדיקות ביטחוניות ובטיחותיות מבלי לעצור את המשלוח. מסירת נתוני החשבוניות המסחריות שלכם ל-DHL באופן אלקטרוני. כמובן שברצף ההדרכות שמתקיימות ב-DHL אקספרס מלמדים את השינויים לעומק ומתמקדים בשפה פשוטה בהערכות הנדרשת על ידי היצואנים.

 

להרשמה להדרכה הקרובה שנפתחה במיוחד עבור קהילת Port2Port לחצו כאן.