דני גולדשטיין: נהיה שחקן משמעותי גם בתחום היצוא

מנכ״ל דואר ישראל אמר הבוקר בוועידת Go-ecommerce של מידע כנסים כי הישראלים מכרו בשנת 2017 כ-20 מיליון פריטים באתרי הסחר המקוון הבינלאומיים, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. ״נסייע למאות אלפי העסקים קטנים המוכרים ברשת למנף את פעילותם בארץ ובחו״ל״


14:09 ,25.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

היצוא המקוון של עסקים קטנים בישראל גדל משנה לשנה, כך עולה מנתוני דואר ישראל המתפרסמים במסגרת ועידת Go-ecommerce של מידע כנסים המתקיימת היום בת״א ומשכה אליה מאות אנשים בתחום היבוא והיצוא כמו גם חברות בתחום. בדואר מעריכים כי בישראל יש כ-300 אלף יצואנים קטנים המוכרים באתרי הסחר הבינלאומיים, גידול של כ-50% מול שנת 2015, אז נאמד השוק בכ-200 אלף יצואנים. 

 

לדברי דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל, שנאם בוועידה ״אנו מעריכים כי הישראלים מכרו בשנת 2017 כ-20 מיליון פריטים באתרי הסחר המקוון הבינלאומיים, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. חברת דואר ישראל זיהתה את הצמיחה ומציעה סל פתרונות לאותם ישראלים המוכרים ברשת, שיאפשרו להם להפוך את תהליך המכירה לקל ופשוט. בזכות הקשרים האסטרטגיים שלנו עם הפלטפורמות הבינלאומיות והבנת הרגולציה המקומית והגלובלית, הדואר יכול לסייע רבות לעסקים אלו לצמוח״. 

 

״הדואר הוא הגוף הגדול ביותר בתחום הלוגיסטיקה והריטייל, המוביל את תחום הסחר המקוון הנכנס, וכפי שאנו מובילים את היבוא האישי מחו״ל, בכוונתנו להיות שחקן משמעותי גם בתחום הסחר המקוון היוצא, ולסייע למאות אלפי עסקים קטנים המוכרים ברשת, למנף את פעילותם בארץ ובחו״ל. כחלק מהערכות החברה לגידול בסחר המקוון היוצא והנכנס הקמנו בימים אלו חטיבת CEP (Courier Express Parcel ) וגויס לעמוד בראשה שלומי גבאי, לשעבר מנכ״ל איקאה ישראל, והוא ינהל את כל חטיבת הסחר המקוון, לרבות מערך היבוא, היצוא ושירותי השליחים״, הוסיף גולדשטיין. 

 

דני גולדשטיין ציין את הפתרונות שהחברה מציעה ליצואנים הקטנים: ״כבר כיום אנו מציעים ליצואנים הקטנים ליווי אישי באמצעות מנהלי תיקי לקוחות, מגוון פתרונות שילוח משלב איסוף החבילה מבית הלקוח או בית העסק ועד פתרונות שילוח מורכבים בעולם, וכן פתרונות טכנולוגיים למעקב ובקרה, מידע רחב ללקוחות לרבות מערכת OCR ו-RFID ולקראת חגי הקניות נשיק מערכת CRM מהמתקדמות בעולם בדואר שליחים. אנו מתכוונים להמשיך ולהשיק שירותים חדשים וחדשניים בעבור עסקים קטנים, במטרה להציע להם מגוון של פתרונות שילוח, ליקוט ואחסון, לוגיסטיקה ועוד. 

 

״אנו מסתכלים על המגמות הכלל עולמיות, ופועלים בהתאם, כאשר בשנת 2019 נשיק מחסנים לוגיסטיים לצד מרכז הסחר המקוון במודיעין, בסמוך לנתב״ג, ונציע פתרונות ליקוט ואחסון לעסקים קטנים ובינוניים ושילוח מהיר ל-1,200 נקודות ברחבי הארץ ולמאות נקודות ברחבי העולם שיאפשרו לעסקים קטנים להיעזר בשירותינו, על מנת לשלח סחורות במהירות מקצה לקצה בארץ ובחו״ל, תוך חיסכון משמעותי בזמן ובמשאבים״, אמר גולדשטיין.

 

מנתוני חברת דואר ישראל עולה כי בחציון ראשון של 2018 חל גידול של 22% בכמות החבילות אשר הגיעה מחו"ל, ונאמדה בכ-30 מיליון פריטים, לעומת כ- 24.3 מיליון פריטים בחציון מקביל אשתקד, כאשר בדואר צופים שעד סוף 2018 ימסרו מעל 70 מיליון חבילות.  

 

במסגרת הוועידה ציין גולדשטיין כי ״הצרכן הישראלי התבגר והחכים, ואנו רואים שהציבור בארץ מזמין פריטים משמעותיים יותר, ולא רק גאדג׳טים. הציבור מזמין פריטים שמשרתים אותו ביום יום, ומסייעים לו להורדת יוקר המחיה, כמו ביגוד והנעלה, תוספי  מזון, קוסמטיקה, חלקי חילוף לרכב ולאופניים, ברזים, כלי בית, כלי נגינה ומוצרים יקרים יותר וכבדים יותר מבעבר״.