חברת FedEx: נפעל ללא פליטת פחמן עד 2040

חברת השילוח והלוגיסטיקה הודעה על כוונתה לפעול ללא פליטת פחמן עד שנת 2040 ועל כוונתה להקדיש למטרה זו סכום של 2 מיליארד דולר. תהפוך את כלל צי הרכבים שלה לחשמלי עד 2040


13:08 ,04.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

התכנית השאפתנית של החברה כוללת מעבר לשימוש ברכבים חשמליים של כלל צי רכבי החברה, וזאת עד שנת 2040. לחברה מטרות ביניים בהם כי 50% מצי הרכב החשמלי יירכש עד שנת 2025.

 

כדי לסייע בהשגת מטרה זו, FedEx ייעדה יותר משני מיליארד דולר של השקעה ראשונית במהלך השנים הבאות לתמיכה ביוזמות שנועדו להפוך את פעילות החברה בכל צי הרכבים הממונעים והמטוסים, כמו גם במתקניה למען עתיד בעל קיימות.

 

התוכנית כוללת התחייבות של 100 מיליון דולר לאוניברסיטת ייל בכדי לסייע בהקמת מרכז ללכידת פחמן טבעי, תוך התמקדות ראשונית בסיוע בהפחתת פליטת גזי החממה המקבילה לפליטת חברות התעופה הנוכחיות.

 

פרדריק וו. סמית׳, יו״ר ומנכ״ל תאגיד FedEx: ״יש לנו אחריות לנקוט בפעולה נועזת בהתמודדות עם אתגרי האקלים. מטרה זו מתבססת על מחויבותנו ארוכת השנים לקיימות בכל פעולותינו, ובמקביל להשקיע בהשקעות ופתרונות לטווח הארוך עבור FedEx וכל הענף שלנו״.

 

הצעדים העיקריים לקראת השגת היעד הנייטרלי מפחמן כוללים, כאמור, חשמול רכבים: עד שנת 2040, כל צי רכבי האיסוף ומסירת המשלוחים של FedEx יהיה צי כלי רכב חשמליים ללא פליטה. כמו כן כוללים הצעדים פתרונות בר קיימא ללקוחות הכוללות הצעות משלוח נייטרליות מפחמן ופתרונות אריזה בר קיימא. שימוש בדלקים בני קיימא והשקעה בדלקים חלופיים להפחתת הפליטה ממטוסים ורכבים. כמו כן, החברה  תמשיך במאמציה להפוך את יותר מ-5,000 המתקנים של החברה ברחבי העולם לידידותיים יותר באמצעות המשך השקעות במתקנים יעילים, אנרגיה מתחדשת ותוכניות אחרות לניהול אנרגיה.
 

 

התחייבות FedEx מבוססת על היסטוריה של שיטות ברי-קיימא. מאז 2009, מאמצי החברה תרמו לירידה של כ-40% בעוצמת פליטת ה- CO2 ברחבי הארגון בעוד שנפח החבילות גדל ב-99% באותה תקופה. לאחרונה, FedEx דורגה במקום הראשון בתעשייה שלה ברשימת “America’s Most Just Companies” של JUST Capital בשנת 2021 בקטגוריית הסביבה והראשונה בתחום הנסיעות, התחבורה והלוגיסטיקה של "החברות האחראיות ביותר באמריקה 2021" של ניוזוויק.

 

״אמנם עשינו צעדים גדולים בצמצום ההשפעה הסביבתית שלנו, אך עלינו לעשות יותר. הבריאות ארוכת הטווח של התעשייה שלנו קשורה ישירות לבריאות כדור הארץ, אך מאמץ זה הוא כמעט יותר מהשורה התחתונה - זה הדבר הנכון לעשות״, אמר מיץ׳ ג׳קסון, מנהל הקיימות הראשי, בחברת FedEx. ״אנו מחויבים לחבר אנשים ואפשרויות בצורה תואמת ואחראית. הצעדים שאנחנו נוקטים היום ישפיעו באופן חיובי על הדורות הבאים״.