עסקת ענק: חברת FedEx סיכמה על רכישת TNT Express

במסגרת ההסכם, FedEx תרכוש את כל המניות המונפקות של TNT Express במחיר של 8 אירו למניה. זאת לפי הערכת שווי של 4.4 מיליארד אירו. העסקה צפוייה להיסגר במחצית הראשונה של 2016


12:07 ,08.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

עסקת ענק בשוק הבלדרות העולמי. חברת FedEx ו- TNT Express הודיעו על חתימת הסכם מותנה המתייחס להמלצה להצעת רכש של FedEx של כל המניות המונפקות של TNT Express במחיר של 8 אירו למניה בעסקה המעריכה את שוויה של TNT Express ב-4.4 מיליארד אירו (4.8 מיליארד דולר).

 

בהודעה משותפת שהוציאו שתי החברות נטען שעם השלמת העסקה החברות הממוזגות יהוו מתחרה גלובלי חזק בענף השינוע והלוגיסטיקה, כך שהלקוחות ייהנו מגישה לרשת גלובלית משולבת ומשופרת באופן משמעותי, בזכות פלטפורמת ההובלה היבשתית של TNT Express באירופה והמרכז שלה בליאז' ומעוצמתה של FedEx באזורים אחרים בעולם, לרבות צפון אמריקה ואסיה. 

 

נכונותה של FedEx לשלם את מחיר ההצעה מותנית ברכישת 100% של מניות TNT Express. החברות צופות כי השילוב המלא של FedEx ו- TNT Express ייצור יתרונות תפעוליים, מסחריים, ארגוניים ופיננסיים משמעותיים אשר לא היו אפשריים לו TNT Express הייתה ממשיכה לפעול כחברה עצמאית עם בסיס של בעלי מניות מיעוט.

 

הצדדים הגיעו בנוסף גם להסכמות לא-כספיות מסוימות, בהן: תנאי ההעסקה של עובדי TNT Express הקיימים יישארו ללא שינוי; הנהלת אזור אירופה של החברות הממוזגות תשב באמסטרדם/הופדורפ; המרכז של TNT Express בליאז' ימשיך לשמש כמרכז תפעולי חשוב של החברה בעתיד; פעילות התעופה של TNT Express תימכר  לגורם שלישי בהתאם לתקנות לגבי בעלות בחברות תעופה.

 

מההודעה עולה כי FedEx מתכוונת לממן את הצעת הרכישה ע"י שימוש במזומנים הקיימים בחברה ובאמצעות הסדרי חוב קיימים וחדשים. נציין כי שווי השוק של פדקס הוא 47 מיליארד דולר, דירוג ההשקעות שלה איתן ויש לה שפע של משאבים נזילים.

 

עוד עולה כי שם המותג TNT Express יישמר לפרק זמן שהחברות ימצאו לנכון.

 

פרדריק וו. סמית', יו"ר ומנכ"ל פדקס, אמר, "אנו מאמינים שרכישה אסטרטגית זו תוסיף ערך משמעותי לבעלי המניות, העובדים והלקוחות של פדקס ברחבי העולם. עסקה זו מאפשרת לנו להרחיב במהירות את סל פתרונות השינוע הבינלאומיים שלנו ולנצל את המגמות בשוק, במיוחד הצמיחה המתמשכת של הסחר האלקטרוני העולמי  כדי למצב את פדקס בעמדה מצוינת לצמיחה רווחית בטווח לאורך זמן."

 

טקס גאנינג, מנכ"ל TNT Express, אמר: "הצעת רכש זו מגיעה בתקופה של שינויים חשובים ב- TNT Express ובדיוק כאשר  היינו ערוכים להתחיל בביצוע האסטרטגיה העצמאית שגיבשנו. למרות שלא  חיפשנו  הצעת רכש, אנו מאמינים בכל ליבנו שהצעתה של פדקס היא חדשות טובות לכל בעלי המניות העובדים והלקוחות שלנו, הן מנקודת מבט פיננסית והן מבחינות לא פיננסיות. אנשינו ולקוחותינו יכולים להפיק תועלת מהכיסוי העולמי הנרחב שיש לנו היום.  ההצעה של פדקס מאפשרת לבעלי המניות שלנו לנו להפיק תועלת כבר היום ו אשר בנסיבות אחרות היו משיגים רק בטווח הרחוק יותר."

 

העסקה זכתה בהמלצה ותמיכה פה אחד מצד חברי מועצת המנהלים והמועצה המפקחת של TNT אקספרס.

 

החברות צופות שהעיסקה תיסגר במחצית הראשונה של 2016. זאת לאחר בחינת העסקה על ידי הגופים הרגולטוריים לרבות ההגבלים העסקיים.