Emirates SkyCargo מרחיבה את טיסות המטען השבועיות לאפריקה

זרוע הטסת המטענים של Emirates מדובאי תגיע לאחר הוספת הטיסות לבירות זמביה וזימבבווה ל-100 יעדים ב-22 מדינות ביבשת


00:00 ,25.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה Emirates SkyCargo, זרוע הטסת המטענים של חברת התעופה Emirates הפועלת מנסיכות דובאי, הודיעה על כוונתה להרחיב את פעילותה בקווים לאפריקה על מנת לנצל את הצמיחה ביבשת השחורה.

מהחודש הבא תשיק החברה קווים חדשים להובלת מטענים ללוסקה בירת זמביה והרארה בירת זימבבווה. קווים אלה יתווספו לטיסות מטען שבועיות לאקרה בירת גאנה וללומה בירת טוגו, ויגדילו את היקף יכולת נשיאת המטען של Emirates SkyCargo ליבשת השחורה לכדי 6,000 טון בשבוע.

החברה תפעיל את הקו דובאי-לוסקה בתדירות של חמש טיסות בשבוע ותציע יכולת נשיאת מטען כוללת של 160 טון באמצעות מטוס מדגם A330-200. בכך יגדל מספר היעדים אותם פוקדת החברה בטיסות המטען שלה ל-100 יעדים ב- 22 מדינות.

כיום מחזיקה החברה מדובאי ביכולת הטסת מטען של 1,500 טון בשבוע לדרום אפריקה, הן בטיסות מטען והן בטיסות נוסעים. בסך הכול, מחזיקה החברה ביכולת קיבולת שנתית של 300 אלף טון מטען אווירי.

לאחרונה רשמה Emirates SkyCargo את הובלת חלק המטען הנפרד הגדול בתולדותיה, בעת שינוע חלקי חילוף לאונייה הנמצאת בהליכי תיקון. החלק שהוטס היה עבור הגאי האונייה במשקל 36 טון, אורך 9.16 מטר ורוחב 1.05 מטר. החלק הוטס בדחיפות להתקנה באונייה שעברה שיפוץ במספנות היבשות של דובאי. החלק יוצר על ידי חברת Taewoong מדרום קוריאה. בדרך כלל, עקב משקלו הוא מועבר במטען ימי, אולם הצורך הדחוף בהעברתו, על מנת לצמצם את הזמן בו האונייה הושבתה, הביא להחלטה להעברתו באוויר. אי לכך, החלק הועבר משדה התעופה של סאול לדובאי באמצעות מטוס מטען מדגם Boeing 747-400F והצריך צוות מיוחד של שירותי קרקע בשני שדות התעופה.