על פי דו"ח ממצאים של מומחים מטעם ארגון IATA שהגיעו לישראל לבדוק את הסיבות שהביאו לזיהום הדלק הסילוני בחודש מאי, חברת פז היא האחראית לזיהום הדלק והביאה למשבר הדלק בנתב"ג.
נזכיר כי, בתחילת חודש מאי הורה מנהל נתב"ג שמוליק קנדל על הפסקה זמנית בתדלוק מטוסים בנתב"ג ובשדות התעופה הפנים-ארציים "עקב זיהום שהתגלה בדלק המיועד למטוסים בנתב"ג". השיבושים בטיסות בשדות התעופה בארץ נמשכו מספר ימים.
על פי דיווח של פז לבורסה הבוקר, צוות של מומחים מטעם ארגון IATA הגיע לישראל במהלך חודש יוני בכדי לחקור את האירוע וקיים מספר פגישות עם צדדים המעורבים בשרשרת האספקה של הדלק הסילוני לנתב"ג.
על פי מסקנות IATA בדו"ח שפרסם הארגון, התגלו ממצאים המעידים על זיהום בדלק הסילוני, אשר, לכאורה, מקורו בדלק הסילוני שהגיע מבית הזיקוק באשדוד, שבבעלות חברת בת של פז- נכסי תעופה.
מהתייחסות של פז לדו"ח הממצאים עולה כי, היא מסתייגת מהאמור בו, "בין היתר, מהטעם שצוות IATA לא ביקר בבתי הזיקוק באשדוד" מסרו בפז. עוד מסרו כי, " בידי החברה ממצאי מעבדה הסותרים את מסקנות הצוות של IATA. הדלק הסילוני שמיוצר בבית הזיקוק באשדוד היה והינו תקין. כך גם כל התשתיות הקיימות בבית הזיקוק באשדוד נבדקו ונמצאו תקינות".
על פי כל האמור לעיל, להערכת פז, ארגון IATA אינו יכול לקבוע את אחריות החברה או אחריות חברת הבת לאירוע הדלק הסילוני בנתב"ג. "כמו כן, להערכת החברה, אין במסקנות אלה כדי להשפיע על תוצאות החברה, בין היתר, הואיל ולחברה פוליסת חבות מוצר מתאימה לביטוח אחריות החברה וחברת הבת של החברה" אמרו בפז.