איזי בורוביץ התפטר מדירקטוריון אל על

זאת בעקבות ביקורת של רשות ניירות ערך בנוגע לתנאי כהונה והעסקה של נושאי משרה בחברה, ובכללם המנכ"ל היוצא של החברה, חיים רומנו שמענק הפרישה שלו קוצץ בארבעה מיליון בעקבות הביקורת


00:00 ,10.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות דו"ח ביקורת של רשות ניירות ערך בנוגע לתנאי כהונה והעסקה של נושאי משרה בחברה, ובכללם המנכ"ל היוצא של החברה, מר חיים רומנו מדווחים היום באל על כי יו"רהדירקטוריון לשעבר איזי (ישראל) בורוביץ הגיש את התפטרותו מדירקטוריון החברה וכי על המנכ"ל היוצא, חיים רומנו, להחזיר ארבעה מיליון שקלים מהמענק ששולם לו בגין תקופת כהונתו וסיומה.

דירקטוריון אל על הודיע היום כי, בכוונת החברה לבחון לעומק את ממצאי דו"ח הביקורת שהעבירה לידיה הרשות לני"ע, בנוגע לתנאי כהונה והעסקה של נושאי משרה בחברה, לתקן את הליקויים הדורשים תיקון ולהפיק את הלקחים הדרושים.

מאל על נמסר כי, הדיון בוועדת הביקורת והדירקטוריון כלל בחינת סקר נתונים השוואתי אשר נערך על ידי משרד רואי החשבוןErnst & Young  לגבירמות ההשתכרות במהלך שנות כהונתו של המנכ"ל היוצא, חיים רומנו (2005-2009), אצל נושאי תפקידים מקבילים בחברות ציבוריות.

חבריו עדת הביקורת וחברי הדירקטוריון של החברה קיבלו את החלטתם גם על סמך הערכתם לתרומתו הרבה של המנכ"ל היוצא לפעילות החברה,ולאחר שהביאו בחשבון את כובד האחריות ורמת המורכבות של ניהול החברה, פעילותה, עסקיה והאתגרים הקשים והרבים שהוצבו בפני המנכ"ל היוצא בתקופת כהונתו. תקופת הכהונה התאפיינה בחוסר יציבות בסביבה העסקית והגיאופוליטית, לרבות מלחמות ומצב ביטחוני לא יציב, תנודתיות במחירי דלק ובשערי חליפין. על אף האמור, הגיעה החברה להישגים בתחום ניהול המזומנים והתזרים אשר אפשרו התמודדות טובה עם גורמים אלה, תוך השקעה בהצטיידות, שיפור השירות ללקוח ושמירת הקפדה על בטיחות.

כאמור, החליטו ועדת הביקורת והדירקטוריון של החברה לאשרר את סכומי המענק ששולמו בפועל למנכ"ל היוצא בגין תקופת כהונתו וסיומה, בהפחתה של ארבעה מיליון שקלים. החברה מנהלת מגעים מתקדמים עם המנכ"ל היוצא ועם חברת הביטוח שביטחה בפוליסה לביטוח אחריות נושאי משרה, בנוגע לתשלום סכומים ששולמו ביתר.

החברה קיבלה מהרשות הודעה על כוונה להטיל עליה קנס כספי בגובה 1.5 מיליון שקלים והודיעה לרשות כי היא מסכימה לתשלום כאמור.

במכתב ההתפטרות ציין בורוביץ כי "כמי שכיהן כיו"ר דירקטוריון החברה בין השנים 2005-2008, כחלק מהתקופה הרלונטית בטיוטת דו"ח הביקורת אני חש חובה מוסרית וערכית להודיע על התפטרותי מכהונת דירקטור בדירקטוריון החברה". הוא הוסיף כי, "לא חתמתי באופן אישי על מזכר ההבנות שנחתם בחודש פברואר 2005 עם חיים רומנו ועל ההסכם עם חיים רומנו, אלא בשם החברה, ולא היה לי כל עניין אישי בהתקשרויות הנ"ל. האמנתי אז ואני מאמין היום שפעלתי לטובת החברה".

עוד ציינו באל על כי, במכתב הנלווה לדו"ח מציינת הרשות את שיתוף הפעולה המלא לו זכה סגל הרשות מהחברה במהלך ביצוע הביקורת, את העברת החומר שהתבקש במהירות, ביעילות ובאופן מסודר ואת נכונות החברה לתת פרטים ככל שהתבקשה. החברה תמשיך לשתף פעולה ככל שתתבקש, לרבות ביחס לממצאי הביקורת שהובאו בדו"ח. לאור ממצאי הדו"ח בעניין תנאי העסקתו של המנכ"ל היוצא, הוחלט להביא לדיון מחדש ולאשרור במוסדותיה המוסמכים של החברה את סכומי המענק הכוללים שקיבל המנכ"ל היוצא מהחברה במהלך תקופת כהונתו.

עוד הדגישו באל על כי, החברה תאמץ תוכנית אכיפה פנימית. החברה ממנה את פרופ' אסף חמדני ואת עו"ד מורן מאירי לשם ניסוח הצעה לאימוץ וליישום תוכנית אכיפה פנימית לחברה.