אירוע לציון 40 שנים לקאל

האירוע המרשים משך אליו למעלה מ-500 אורחים והתקיים במועדון הטראסק. עופר גלבוע: קאל הפכה לשחקן גלובלי, 60% מהפעילות כלל לא קשור לישראל, התחלנו לטוס פעמיים בשבוע למקסיקו


11:35 ,18.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ק.א.ל (קווי אוויר למטען) חגגה אתמול באירוע גדול ומרשים בנמל תל אביב 40 שנה לפעילותה. האירוע, שהתקיים במועדון הטראסק הפופולרי, משך אליו למעלה מ-500 אורחים וכלל בעלי מטענים גדולים, נציגי חברות שילוח ולקוחות רבים נוספים שנהנו מאוכל ושתייה, מוזיקה חיה והופעה של הסטנדאפיסט אבי נוסבאום. 

 

עופר גלבוע, בעלים, יו״ר ומנכ״ל ק.א.ל, החל את דבריו באמירת ״שלום״ במספר מכובד של שפות זרות לנציגי החברה ממדינות זרות שהגיעו לאירוע, וציין כי חברת קאל הפכה כיום לשחקן גלובלי. ״60 אחוז מהפעילות שלנו היא פעילות גלובלית שאין לה שום קשר לישראל. פעם זה היה 85-15 אחוז אבל אנחנו פיתחנו את היכולות הבלעדיות שלנו״.

 

גלבוע הוסיף כי בישראל רוב הלקוחות חושבים כי קאל מייצאת תוצרת חקלאית בעיקר אך סיפר כי כיום החקלאות מהווה 6% בלבד מהפעילות של קאל. ״לפני 40 שנה זה היה 100%. קאל הוקמה כדי לענות על הצרכים של המגזר החקלאי בארץ ואנחנו לא שוכחים מאיפה באנו – אנחנו לא שוכחים כי קמנו כי היו לקוחות שהיו זקוקים לפתרון וגם היום אנחנו מספקים פתרונות ללקוחות, ובלעדי הלקוחות אין לנו זכות קיום. אתם הלקוחות מגדירים לנו את האתגרים שלנו״.

 

גלבוע סיפר לנוכחים כי בקאל אוהבים אתגרים, אך הקצין את הדוגמה שלו מאוד. ״אנחנו בקאל אוהבים אתגרים – לפעמים קצת יותר מדי. לפעמים זה לא כלכלי אבל אנחנו מאוד אוהבים להיות מאותגרים. אנחנו אוהבים שהביזנס יהיה ממש מסובך, שהמטען יהיה כבד במיוחד ולא בטוח עד הרגע האחרון אם הוא נכנס למטוס, וצריך מנוף מיוחד בשביל שיוכל להיכנס, ושהוא יצטרך להגיע לאיזה כפר נידח בארה״ב ובדרך יהיה איזה גשר שאתה לא בטוח אם הוא יעבור מתחת לגשר או לא, וכדאי גם שהמטען צריך להיות בטמפרטורה מוגדרת ובמהלך כל הדרך הוא יצטרך לשדר את הטמפרטורה הזאת. אנחנו אוהבים את הצ׳לנג׳ הזה, וזה גם הסלוגן שלנו – צ׳לנג׳ אקספטד״.

 

גלבוע ציין כי קאל נמצאת בשנים האחרונות בתנופה מואצת של התפתחות. ״עברנו ממטוס אחד לשלושה מטוסי 400, ובימים אלה אנחנו שוקדים על הקמת חברת מטען אירופאית וגם לה יהיה מטוס מטען משל עצמה. קאל ביססה את עצמה כאחד השחקנים המרכזיים בשוק הטרנס אטלנטי, והחודש נכנסו לשוק המקסיקני כאשר מהחודש הבא נטוס פעמיים בשבוע למקסיקו. המרכז שלנו בליאז׳ גדל מאוד, גם מבחינת הגודל שלו, יש לנו מלון סוסים ייחודי באירופה ועוד היד נטויה״.

 

גלבוע הזכיר בדבריו גם את הד.נ.א המיוחד של החברה. ״אחד הדברים שמאפיינים אותנו  זה אווירה מאוד מיוחדת, בלתי אמצעית, ידידותית – קצת כמו משפחה. יש לנו לקוחות שנשארים איתנו עשרות שנים, וגם העובדים שלנו. העובדים נותנים לחברה את האופי המאוד מיוחד שלה״.

 

גלבוע ביקש להעניק עם סיום דבריו כבוד מיוחד לשני עובדים ותיקים שהחלו לעבוד בחברה מימיה הראשונים ופרשו מפעילות – נילי אויזנשטיין ונורמן שחר, וסיפר על עבודתם ועל התפקיד המיוחד שהיא לכל אחד מהם בחברה. גלבוע אף העניק לכל אחד מהם דגם של מטוס קאל כאשר על דגם המטוס חרוט שמו של העובד.

 

כאמור, הערב המהנה נחתם במופע של הטנדאפיסט אבי נוסבאום.