אל על: הפסד נקי של 44 מיליון דולר ברבעון

החברה רשמה גידול של 11% בהכנסות ברבעון. החברה נערכת להעמקת יישום תכנית התייעלות ובכלל זה צמצום הוצאות והגדלת ההכנסות. תוציא משירות את צי מטוסי 767 עד סוף שנת 2018 במקום בשנת 2020. גונן אוסישקין: ״החברה הגדילה את היקפי פעילותה״


11:38 ,29.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על הציגה היום את תוצאות הרבעון הראשון של 2018 מהם עולה כי החברה רשמה גידול בהכנסות ברבעון בכ-11% לכדי 464 מיליון דולר לעומת כ- 418 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לצד זאת רשמה החברה גידול של כ-15% בהוצאות התפעוליות שנבעו בעיקר מגידול בפעילות, מעלייה בהוצאות הדלק בהיקף של כ-23 מיליון דולר בשל עלייה במחירו, עלייה בהוצאות השכר בכ-7 מיליון דולר בעיקר עקב שחיקת הדולר מול השקל ועלייה בשכר מינימום.

 

החברה דיווחה בנוסף על גידול בכמות הנוסעים בכ-2.5% ועל גידול בשיעור התפוסה (Load Factor) לכ- 83.8%. 

 

גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על אמר היום: ״במהלך הרבעון הראשון לשנת 2018 רשמה אל על גידול של כ-11% בהכנסותיה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה הגדילה את היקפי פעילותה, על אף האתגרים הרבים הנובעים מפתיחת השמיים והתחרות העזה והמתגברת מצד חברות התעופה הזרות, ובמיוחד חברות ה״לואו קוסט״.

 

״יחד עם זאת, החברה רשמה גידול בהוצאות, שנבע בעיקר מהעלייה במחיר הדלק ושינויים בשערי החליפין, כך שבשורה התחתונה סיימה את הרבעון, המתאפיין בחולשה עונתית, עם הפסד בסך 44 מיליון דולר״. 

 

״לאור המציאות המשתנה והתחרות הגוברת, כמו גם השינוי במחירי הדלק, שערי החליפין והרגולציה, חברת אל על נמצאת כיום בעיצומו של תהליך התייעלות מואץ הן מבחינת היקפו והן מבחינת מהירות היישום שלו. במסגרת זו הכרזנו על  מספר פעולות משמעותיות וצפויות להתקבל החלטות נוספות בתחומים המרכזיים בהם קיים פוטנציאל התייעלות. . התכנית מקיפה והיא בוחנת את כל ערוצי הפעילות ותחומי העיסוק ומטרתה להביא להגדלת הכנסות וצמצום משמעותי בהוצאות על מנת לייצר תוואי ברור של שיפור התוצאות, בתהליך רב שנתי.

 

״החברה נמצאת בעיצומו של תהליך קבלת מטוסי הדרימליינר. עד כה קיבלנו ארבעה מטוסים ואנו מתעתדים לקבל 3 מטוסים נוספים עד סוף שנת 2018 בחודשים יוני, אוגוסט ואוקטובר. תכנית קליטת המטוסים מתבצעת כראוי, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו והחברה ממשיכה בצעדים הנדרשים על פי התכנית. הביקוש למושבים במטוסי הדרימליינר מרשים והוא בהחלט עונה על הציפיות שלנו ביחס לההכנסות מכל אחת ממחלקות השירות כמתוכנן״. 

 

אוסישקין הוסיף כי ״בשל המציאות המורכבת בפניה ניצב ענף התעופה הישראלי במיוחד מול חברות הלואו קוסט, ולאור האתגרים העומדים בפני החברה בתקופה הקרובה לרבות החרפת התחרות והעלייה במחירי הדלק, החליטה הנהלת אל על על מספר צעדים על מנת להתאים את פעילותה לאתגרים בהם: העמקה של יישום תכנית התייעלות חוצת חברה ובכלל זה צמצום הוצאות והגדלת ההכנסות.

״בנוסף, שינוי שיטת התגמול לסוכנים וסיטונאי התיירות שעובדים עם החברה בארץ ובעולם- החברה מתאימה עצמה למגמה הרווחת בקרב רוב חברות התעופה המובילות בעולם  של שינוי מודל התגמול שבין חברות התעופה וסוכני הנסיעות, ותעבור למודל התקשרות חדש עם הסוכנים במסגרתו לא תשולם עמלת בסיס לסוכנים, אשר נכון להיום עומדת על שיעור של 5% בישראל ובאחוז משתנה במדינות בהן פועלת החברה בחו״ל, וזאת החל מיום 1 ביוני 2019״. 

״במסגרת החלטת החברה על האצת תהליכי האופטימיזציה של כלל המטוסים רחבי הגוף של החברה ועל מנת לשפר את השירות ללקוח ולהתייעל, נוכח ההתחדשות בצי מטוסי הדרימליינר, אל על נערכת להוצאה מוקדמת משירות של צי מטוסי 767 עד סוף שנת 2018 במקום בשנת 2020. 

עקב כך וכן עקב יציאה מוקדמת משירות של אחד ממטוסי צי 767 אשר נפגע בנתב״ג, הוחלט לדחות את מועד פתיחת הקו לסן פרנסיסקו לרבעון השני לשנת 2019. משך קליטת צי מטוסי הדרימליינר כמתוכנן -  עד סוף 2018 צפויים להיקלט עוד 3 מטוסים נוסף ל-4 המטוסים שנקלטו עד כה.

 

דגנית פלטי, סמנכ״לית הכספים אמרה היום: ״שלושה מתוך חמשת מטוסי הדרימליינר בהם מצטיידת החברה בשנת 2018 הם בבעלותה. אחד מהם התקבל בחודש מרץ והשניים האחרים יתקבלו בחודשים יוני ואוגוסט. החברה פועלת להרחבת מקורות המימון עבור המטוסים והיא מגייסת בימים אלו ממספר גורמים פיננסיים בעולם  הלוואות ארוכות טווח בשיעורי ריבית נוחים ובשיעורי מימון גבוהים. החברה אף התקשרה לראשונה ב- LOI עם משקיעים מיפן, אשר מתמחים במימון  הון עצמי למטוסים עבור חברות תעופה בעולם, למימון ההון העצמי למטוס שיגיע בחודש יוני, בתנאים נוחים. החברה סיימה את הרבעון עם יתרות מזומנים ופקדונות בסך 243 מיליון דולר המעידות על יציבותה הפיננסית״.