אל על: ירידה בנתח השוק והפסד של 32 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012

לדברי חברת התעופה התוצאות עדיין מושפעות ממבצע "עמוד ענן": ירידה של 11% בהכנסות ממטען, עלייה בהוצאות הפעלה וירידה בהפסד הגולמי


00:00 ,27.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הכנסות אל על ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-431 מיליון דולר, עלייה של 0.2% לעומת הרבעון הראשון של 2012, בו הסתכמו ההכנסות ב-429.1 מיליון דולר. כך עולה מהדוחות לרבעון הראשון של השנה אותן הציגה החברה היום (ב').

נתח השוק של אל על ירד ברבעון מ-36.6% ל-34.7%, כשבהכנסות נטו מטיסות נוסעים נרשם גידול של כ-2%, בעוד שההכנסות ממטען ירדו בכ-11.5% בעקבות קיטון בכמות טון-ק"מ שהוטסה וכתוצאה מהירידה בתשואה לטון-ק"מ מוטס.

ההפסד ברבעון הראשון הסתכם בכ–32.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 23.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012.

ההפסד הגולמי ברבעון הסתכם ב-37.9 מיליון דולר (שיעור של כ-8.8% מהמחזור), לעומת הפסד של 40.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-9.4% מהמחזור). הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו ב-393.1 מיליון דולר לעומת 388.6 מיליון דולר, עלייה של 1%.

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי: "תוצאות הרבעון הראשון הושפעו מהמשך השפעת מבצע 'עמוד ענן', שהשפיע על התוצאות גם ברבעון, ומהתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הוקטן נפח הפעילות והתפעול הביא לשיעור תפוסת נוסעים של כ-81.7% במטוסים.

"במסגרת התאמת מצב החברה לנסיבות ולתחרות בשוק מיושמת תוכנית לצמצום הוצאות והקטנת מצבת העובדים. במענה למגמות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי (לרבות מדיניות השמים הפתוחים), אישר דירקטוריון אל על תחילת פעילות במתכונת Short Haul על ידי ארבעה מטוסים מדגם 737-800 ביעדים שייקבעו על ידי ההנהלה לא יאוחר מלו"ז עונת הקיץ של 2014.

"החברה ממשיכה בתהליך של הצערה והצטיידות רחבה של צי המטוסים צרי הגוף ורחבי הגוף. החברה השלימה רכישה שישה מטוסים צרי גוף מבואינג מדגם 737-900. המטוס הראשון ייכנס לשירות באוקטובר 2013.

"החברה חתמה על הסכם עם קרן פימי, לפיה היא עשויה להשקיע באל על עד לסך של 75 מיליון דולר. מחויבותה של פימי לבצע את העסקה מותנית במספר תנאים, ביניהם אישור האסיפה הכללית של אל על, קבלת אישורים רגולטוריים וחתימה של החברה על הסכם קיבוצי חדש, בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי.

"אני מצפה מנציגות עובדי אל על להיכנס למשא ומתן באופן מיידי, על מנת לגבש הסכם עבודה חדש, אשר, בין השאר, יאפשר את כניסתה של קרן פימי להשקעה באל על ואת התמודדות החברה עם שמיים פתוחים והתחרות הגוברת".

סמנכ"ל הכספים באל על ניסים מלכי: "כידוע, הרבעון הראשון בתעופה הינו רבעון המגלם עונתיות חריפה, מאחר ועל החברה לרכז תשומות רבות בגין רבעוני השיא (אביב וקיץ) שאינם מופעלים באופן מלא ברבעון חלש. בהשוואה בין הרבעונים של 2012-2013 ולהוציא רווח הון שנבע ממכירת מנועים, נמצא דמיון רב בין שניהם, הן בצד ההכנסות והן בצד ההוצאות. ביצענו התאמות של קיבולת שהקטינו נזקים ואפשרו להתמודד עם ירידה מסוימת בביקושים. במהלך הרבעון ביצענו את תוכנית ההשקעות שהתווינו לעצמנו, לרבות השקעה במטוסים ובתשתיות. זהו הרבעון הראשון שמדווח באמצעות המערכת החדשהSAP -, שתהווה תשתית מערכתית לניהול פיננסי של החברה.

"השקענו ברכוש קבוע בכ-46.4 מיליון דולר ופרענו הלוואות ארוכות טווח בכ-20.9 מיליון דולר, תוך עמידה בכל ההתחייבויות מתחילת השנה.

"לסיכום אדגיש שתזרים המזומנים החזק אשר נבע לחברה איפשר לה לעמוד בכל המשימות שהגדירה לעצמה ובוודאי ישרת את המשך התנופה בהשקעות ובהתייעלות".