אל על נגד אייר אינדיה: היכולת לטוס בנתיב מקוצר מהווה אפלייה

חברת אל על קובלת על כך כי טיסת אייר אינדיה מעל ערב הסעודית ״מהווה יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה ומונע הזדמנות שווה והוגנת״


11:27 ,08.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על פרסמה הודיעה היום לבורסה לניירות ערך כי הובא לידיעתה כי חברת התעופה ״אייר אינדיה״ החלה למכור אתמול טיסות ישירות בין ישראל להודו החל מיום 22 במרץ 2018, בנתיב טיסה קצר העובר מעל למדינות אשר חברות תעופה ישראליות, ובכללן חברת אל על, אינן מורשות לטוס מעליהן.

 

מחברת אל על נמסר עוד כי מדובר ב״תקדים אשר מהווה יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה ומונע הזדמנות שווה והוגנת, ובפרט אם תאפשר מדינת ישראל לחברות תעופה זרות נוספות לטוס בנתיבים מקוצרים לעומת הנתיבים המתאפשרים לחברה, עלול לפגוע בפעילות החברה, באופן ובהיקף שהחברה אינה יודעת לכמת בשלב זה״.

 

עוד נמסר מאל על כי היא פנתה למדינת ישראל ולגורמים בינלאומיים רשמיים נוספים וביקשה להקפיד על הדדיות במתן זכויות הטיסה והמעבר, כלומר, לאפשר גם לה לטוס להודו בנתיב טיסה קצר כאמור, או לחילופין שנתיב הטיסה של החברה הזרה יותאם לנתיב המאושר כיום לחברות התעופה הישראליות.

 

נזכיר כי חברת אייר אינדיה תחל להפעיל טיסות בין ישראל והודו החל מחודש מרץ הקרוב. החברה תציע טיסות שייארכו כ-7 שעות ובמהלך הטיסה היא תחלוף מעל ערב הסעודית כדי להגיע לישראל. החברה תפעיל טיסות בימים שלישי, חמישי וראשון.

 

עוד נמסר כי הטיסות בקו לישראל יופעלו במטוס דרימליינר בואינג 787 חדיש ויכללו 18 מושבים במחלקת העסקים ו-238 מושבים במחלקת תיירים.