אמריקן איירליינס: נוציא לחל״ת כ-20 אלף עובדים

חברת התעופה צופה כי עליה להסתגל למציאות חדשה בה היה תהיה חברה קטנה בהרבה ועל כן עליה להתאים את כוח האדם לכך. גם יונייטד הוציאה התראות על יציאה לחל״ת ל-36 אלף עובדים. ברקע סיומה הקרב של תכנית התמיכה הפדרלית בשכר העובדים


12:50 ,20.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה ״אמריקן איירליינס״ הזהירה לאחרונה כי תוציא לחל״ת כ-25 אלף עובדים ותצמצם כמעט 20% בכוח האדם של החברה לאחר ה-1 באוקטובר – מועד תום התמיכה של הממשלה הפדרלית בתשלומי שכר העובדים.

 

מנכ״ל החברה, דאג פארקר, ונשיא החברה, רוברט איסום, הודיע לאחרונה בהודעה לעובדים כי לחברה יש כרגע עודף של 20 אלף עובדים ממה שהיא תהיה זקוקה להם ברבעון הרביעי של 2020.

 

בעקבות כך, הודיעה ההנהלה ל-25,0000 עובדים בעלי פוטנציאל הוצאה לחל״ת כי ייתכן ובמהלך הסתיו הם יוצאו לחל״ת, אם כי המספר הכולל ״כנראה יופחת משמעותית״, וזאת באמצעות הודות לפרישה מרצון של עובדים וחבילות פרישה מוקדמת.

 

בכירי חברת התעופה אמרו כי ״אנו יודעים שחברת התעופה תהיה קטנה יותר בעתיד, ועלינו להסתגל לסדר גודל זה בכל ההיבטים. למרות שזה יום שאף אחד מאיתנו לא רוצה לראות יצרנו תכניות חדשות ונדיבות שנועדו לסייע בקיזוז מספר העובדים שיוצאו לחל״ת״.

 

בחלוקה לפי סקטורים, המספר הגדול ביותר של הודעות חל״ת נמסר לדיילות ודיילים (9,950), עובדי צי המטוסים (4,500), תחזוקה (3,200), שירות נוסעים (2,900), טייסים (2,500) ושירותי הזמנות (1,000).

 

חברת התעופה אמריקן איירליינס היא חברת התעופה השנייה בגודלה בארה״ב שמזהירה מזה מספר שבועות על הוצאות עובדים לחל״ת. נזכיר כי גם חברת יונייטד שלחה התראות על יציאה לחל״ת לכ-36 מעובדי החברה, בעוד דלתא אייר ליינס הצהירה כי היא תהיה בעודף של 2,300 טייסים בסתיו הקרוב, אך עד כה לא יזמה פעולות דומות כמו אמריקן איירליינס או יונייטד.

 

בכירי אמריקן איירליינס הביעו תמיכה במאמצים של איגודי עובדים בחברות תעופה המבקשים חידוש תכנית התמיכה הפדרלית, הידועה בשם CARES Act לתמיכת שכר עד 31 במרץ 2021.