בואינג חוגגת את מסירת האפאצ׳י ה-2,500 במספר

מערכת ההנעה המשופרת של המסוק כוללת תיבת הילוכים מתקדמת במיוחד, מנוע 701D וסכיני רוטור ראשי מורכבים שהופכים את האפאצ׳י לפלטפורמת קרב אווירית יציבה, מוכחת ומתקדמת. המסוק נמסר לשירות בצבא ארה״ב


13:47 ,05.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בואינג מסרה לאחרונה את מסוק האפאצ׳י AH-64 שלה מדגם E ה-2,500 במספר עבור צבא ארה״ב, מפס הייצור של החברה במסה, אריזונה. מסוק אפאצ׳י AH-64 מדגם A הראשון יצא מפס הייצור ב-30 בספטמבר 1983, ונמסר על ידי מקדונל דאגלס, חברת הבת של בואינג, לצבא ארה״ב בינואר 1984. כיום, בואינג מייצרת ומוסרת את מסוקי AH-64E  לרשימת לקוחות ברחבי העולם שהולכת וגדלה.

 

קתלין ג׳וליבט, סמנכ״ל תכניות מסוקי תקיפה ומנהלת בכירה במפעלי בואינג במסה, אמרה: ״למסוק האפאצ׳י מורשת מרשימה של הצלחה מבצעית, והוא בעל יכולות וטכנולוגיות רלוונטיות מתקדמות שנדרשות ע״י כוחות הגנה כיום ובעתיד. חברי צוות וספקים של החברה ברחבי העולם מתמקדים בהרכבה, אספקה ותמיכה בלקוחות אמריקאיים וגלובליים. האפאצ׳י מוכן למלא תפקיד מפתח בפעולות מיוחדות במגוון תחומים שונים גם בעתיד״.

 

כיום, דגם ה-E של האפאצ׳י, בעל טכנולוגיות משולבות הכוללות יכולות תקשורת וניווט לשיפור מודעות מצבית ותיאום; מעבד משימה רב-ליבתי חדש ומהיר יותר לשילוב מערכות מתקדמות; ויכולת ימית ברדאר פיקוח האש לגילוי וזיהוי של כלי השיט לצד זמן תגובה קצר יותר. מערכת ההנעה המשופרת של המסוק כוללת תיבת הילוכים מתקדמת במיוחד, מנוע 701D וסכיני רוטור ראשי מורכבים שהופכים את האפאצ׳י לפלטפורמת קרב אווירית יציבה, מוכחת ומתקדמת.

 

מסוקי האפאצ׳י, שקיימים בשירות או הוזמנו לשירות עתידי בצבא ארה״ב וכוחות ההגנה של 15 מדינות נוספות בחרבי העולם, מיועדים למלא את דרישותיהם של טייסים ומפקדי שדה קרב למשך עשרות שנים. המודרניזציה המתוכננת הבטיחה שהאפאצ'ים התפתחו עם טכנולוגיות מהפכניות. המסוקים של ימינו כוללים יכולות התאוששות מהירה בסביבות מבצעיות מרובות משימות.

 

מסירות אפאצ׳י לאורך ההיסטוריה כוללות מסוקים שנבנו מחדש וייוצרו מחדש: 937 דגמי A עד 1997, יותר מאלף דגמי AH-64D בין 1997 ל-2013, ויותר מ-500 דגמי E מאז 2011.