בואינג חושפת מטוס בלתי מאויש ראשון

צוות תעשייה אוסטרלי, בהובלת בואינג, הציג את מטוס ה-Loyal Wingman הבלתי מאויש הראשון בפני חיל האוויר המלכותי האוסטרלי. אב הטיפוס יקדם את פלטפורמת Airpower Teaming של בואינג


10:22 ,07.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

המטוס, המשתמש בבינה מלאכותית בכדי להרחיב את יכולות הפלטפורמות המאוישות והבלתי מאוישות, הוא הראשון שתוכנן, הונדס ויוצר באוסטרליה זה למעלה מ-50 שנה. זוהי ההשקעה הגדולה ביותר של בואינג במטוס בלתי מאויש מחוץ לארצות הברית.

 

כראשון מתוך שלושה אבות-טיפוס של התוכנית האוסטרלית לפיתוח מתקדם של מטוס ה-Loyal Wingman, המטוס משמש גם כבסיס לפלטפורמת Airpower Teaming (ATS) של בואינג, אשר מפותחת לשוק ההגנה העולמי.

 

״זהו רגע היסטורי עבור ארצנו ועבור החדשנות בביטחון האוסטרלי״, אמר סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה. ״מטוס ה-Loyal Wingman יהיה חשוב ומרכזי לבחינת היכולות הקריטיות שאנשי חיל האוויר שלנו זקוקים בכדי להגן על ארצנו ועל בני בריתו בעתיד״.

 

מל הופפלד, ראש חיל האוויר המלכותי האוסטרלי, אמר כי ״פרויקט זה הוא דוגמה מצוינת לחדשנות המתבצעת באמצעות שיתוף פעולה ומה שניתן להשיג בעבודה משותפת עם התעשייה הביטחונית. זה ממחיש את החשיבות של מערכת היחסים של חיל האוויר עם בואינג אוסטרליה ותעשיית הביטחון בצורה רחבה יותר. אני מצפה לבחון את היכולות שהמטוס הזה יכול להביא לצי הקיים שלנו בעתיד״.

 

יותר מ-35 מחברי התעשייה האוסטרלית מסייעים בעבודות אב-טיפוס בארבע מדינות אוסטרליות. עם ביקוש בשוק העולמי למטוסים בלתי מאוישים בעלי יכולת גבוהה ובמחיר נוח והוגן, בואינג יישמה חדשנות בכל רחבי החברה בכדי להשיג יעדים אלה. המטוס הונדס בעזרת תאום דיגיטלי כדי לדמות את מבנו, מערכותיו, יכולותיו ודרישות מחזור החיים המלאות; יוצר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר של בואינג, והורכב באמצעות תהליכי ייצור מתקדמים מוכחים.

 

קריסטין רוברטסון, סגנית נשיא ומנהלת מערכות אוטונומיות בבואינג, ציינה כי ״אנו גאים לנקוט בצעד משמעותי זה קדימה עם חיל האוויר המלכותי האוסטרלי ולהראות את הפוטנציאל לשילוב כלים חכמים בלתי מאויישים שישרתו כמכפיל כוח. אנו מצפים להכניס את המטוס לבדיקות טיסה ולהוכיח את רעיון הצוות הבלתי מאויש״.

 

אב הטיפוס של מטוס ה-Loyal Wingman עובר כעת לבדיקת קרקע, ולאחריה נסיעה על מסלול וטיסה ראשונה בהמשך השנה.