בואינג מעריכה: דגם 737 מקס יחזור לשירות באמצע 2020

חברות תעופה אמריקאית כבר הסירו את פעילות מטוס 737 מקס מלוח הזמנים שלהם עד אמצע יוני, אך ככל הנראה יצטרכו להמשיך ולדחות את חזרתו של הדגם לפעילות במספר חודשים נוספים


11:39 ,26.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת בואינג מעדכנת את הלקוחות והספקים שלה כי ככל הנראה דגם 737 MAX לא יקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים על מנת לחזור ולטוס עד ״אמצע 2020״. משמעות הדבר כי חברות התעופה לא יקבלו את המטוסים שרכשו בזמן לשימוש בתקופת השיא השנתית בתחום התעופה – חודשי הקיץ. בואינג הצהירה כי עדכון זה ״ידוע לחברה הודות לניסיון שלנו עד כה בתהליך ההסמכה״.

 

״על מנת לעזור ללקוחות ולספקים שלנו לתכנן את פעילותם, אנו מעניקים להם מעת לעת את ההערכה הטובה ביותר שלנו למתי הרגולטורים יתחילו לאשר את חזרתו של 737 מקס לפעילות. אנו מודיעים ללקוחות ולספקים שלנו שאנו מעריכים כרגע כי החזרה לפעילות של 737 MAX תתחיל באמצע 2020״.

 

משמעות הדבר הוא כי טיסות שיכניסו כסף מפעילותן לא תחלנה עד ספטמבר או מאוחר מכך. חברות תעופה אמריקאית כבר הסירו את פעילות מטוס 737 מקס מלוח הזמנים שלהם עד אמצע יוני, אך ככל הנראה יצטרכו להמשיך ולדחות את חזרתו של הדגם לפעילות במספר חודשים נוספים.

 

חברות תעופה אמריקאיות יהיו בין הראשונות לקבל אישורים רגולטוריים לטובת להחזרת MAX לשירות. בכירים בחברות תעופה אמריקאיות העריכו כי הם יזדקקו לכ-30-60 יום מאישור ה-FAA כדי להכין MAX לחזרה לפעילות, לאמן טייסים ולהחזיר את המטוס ללוחות הזמנים.

 

בין חברות התעופה האמריקאיות שמפעילות את הדגם שכ-387 ממנו נמצאים ברשות חברות התעופה, נזכיר את אמריקן איירליינס, סאות׳ווסט איירליינס, ויונייטד איירליינס. אלסקה איירליינס הייתה אמורה לקבל את מטוסי ה-MAX הראשונים שלה באמצע 2019.