בואינג תשלם קרוב ל-7.3 מיליארד דולר בגין עלויות הקשורות למטוס MAX 737

מדובר בהערכה של החברה עבור עלויות קיימות וכן הערכה עבור תשלומים עתידיים שהחברה תצטרך לשאת בהן, וזאת בשל קרקוע דגם MAX 737 שהיה מעורב בשתי התרסקויות אוויריות


11:28 ,21.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

הדוח הכספי של חברת בואינג עבור הרבעון השני של השנה יכלול תשלום של 4.9 מיליארד דולר לפני מסיים - עלות של 5.6 מיליארד דולר כולל מסים - עבור עלויות הקשורות לקרקוע מטוס 737 מקס. מדובר בהערכה של החברה עבור עלויות קיימות וכן הערכה עבור תשלומים עתידיים שהחברה תצטרך לשאת בהן, וזאת בשל קרקוע דגם MAX 737 שהיה מעורב בשתי תאונות התרסקות שגבו את חיי כל הנוסעים על סיפונן.

 

הקצאת סכום זה תקטין את הכנסות החברה ב-5.6 מיליארד דולר ותביא לכך שהחברה תישא במהלך הרבעון הפסד נקי. הדוח הרשמי של בואינג עבור הרבעון השני יתפרסם ב-24 ביולי.

 

בואינג רושמת את החיוב בהנחה שאישור הרשות הרגולטורית יידרש בארה״ב ותחת רשויות שיפוט אחרות. ״הנחה זו משקפת את האומדן הטוב ביותר של החברה בשלב זה״, נמסר מהחברה.

 

נציין כי החברה הורידה את קצב הייצור של המטוסים בחודש אפריל האחרון מ-52 בחודש ל-42 מטוסים בחודש. החברה מעריכה כי האטת קצב הייצור של המטוסים יעלה לה כ-1.7 מיליארד דולר, וזאת בעיקר בשל פיצוי על אי-עמידה בזמני אספקה אליהם התחייבה עבור חברות מטוסים שונות. 

 

נציין כי במהלך 2018 החברה דיווחה על הכנסות של 101.1 מיליארד דולר שכללו הכנסות של 60.7 מיליארד דולר מהחטיבה למטוסים מסחריים.