בית הדין הורה לטייסי אל על לשוב לעבודה סדירה

החברה פנתה לבית הדין לאחר שנאלצה לדחות אתמול (א') ארבע טיסות עקב עיצומים שנקטו העובדים


11:35 ,05.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שנערך אתמול (א') בלילה הורה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לטייסי אל על לשוב לעבודה סדירה וקבע דיון נוסף שיתקיים הלילה (ב').

 

החלטת בית הדין עקב עיצומים של אנשי צוות אויר של החברה, בגינם נאלצה החברה לדחות אתמול טיסות לניוארק, לונדון, קייב ובודפשט.

 

מהנהלת אל על נמסר, כי בתקופה האחרונה נאלצת אל על להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים עקב אי זמינות מכוונת של טייסים וחוסר נכונות מצדם לבצע טיסות מסוימות.

 

החברה פנתה לבית הדין לעבודה בשל הפגיעה בלקוחות כתוצאה משיבושי לוחות הזמנים וביטולי הטיסות. בבפנייתה ביקשה אל על מבית הדין לוודא קיום "שקט תעשייתי" ולאסור שיבושי עבודה או עיצומים כלשהם.

 

אמר יו"ר ועד הטייסים באל על ניר צוק: "מחסור חמור ומטריד של טייסים ובעיקר קצינים ראשונים מלווה את אל על כבר מספר חודשים. כמות הטיסות הלא מאוישות גדולה ללא ניסיון למצוא פתרון ראוי מצד ההנהלה. הנהלת החברה מנסה לפתור את מצוקת האיוש דרך בתי הדין ובאיומים משמעתיים, במקום לטפל במחסור וביחסי העבודה המידרדרים. מתסכל מאוד לשמוע שוב ושוב שהנהלת החברה מאשימה את הנושאים בנטל בעיצומים, בשעה שהמחסור נובע מתכנון לקוי ומחסור חמור בכוח אדם".