גידול של 66% בטיסות המוזלות בעונת החורף

רשות התעופה האזרחית: בעונת החורף צפוי גידול של 17% במספר הטיסות הסדירות מ/אל ישראל וגידול של 13% במספר הטיסות של החברות הישראליות


00:00 ,05.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

גידול של 17% במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה צפוי בעונת החורף שהחלה בסוף אוקטובר. כך הודיע אתמול (ד') שר התחבורה ישראל כץ.  

מנתוני רשות התעופה האזרחית (רת"א) עולה כי בעונת החורף, שתסתיים בסוף חודש מרץ 2014, צפויים לנחות בנתב"ג 706 טיסות נוסעים סדירות שבועיות, לעומת 602 טיסות בתקופה המקבילה אשתקד.

כץ ציין עוד, כי בעונת החורף הקרובה צפוי זינוק של 66% במספר הטיסות של חברות הטיסות המוזלות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד עולה מהנתונים, שבעונת החורף ימריאו מנתב"ג 63 טיסות שבועיות של חברות לואו קוסט בהשוואה ל-38 טיסות שבועיות בעונת החורף שעברה.

יצוין כי לפני כחודש חנך כץ אולם נוסעים חדש בטרמינל 1 בנתב"ג, שישמש את עשרות טיסות הלואו קוסט הצפויות להמריא מנתב"ג מידי שבוע לכל רחבי אירופה. מדובר בטיסות שנוספו כתוצאה מהסכם התעופה שנחתם עם האיחוד האירופאי במאי 2013. 

עוד עולה מהנתונים, כי במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הישראליות (אל על, ארקיע וישראייר) צפוי גידול של 13% בעונת החורף לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

מספר קווי התעופה שבהם יופעלו טיסות סדירות מנתב"ג על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל יגיע ל-14 קווים. מדובר בקווים בין נתב"ג לניו יורק, פריז, לונדון, רומא, מילאנו, ברצלונה, מינכן, ברלין, פראג, וינה, אמסטרדם, בוקרשט, ג'נבה ולרנקה.

כץ: "אחד המדדים העיקרים המצביע על גידול ברמת התחרות הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל. הגידול במדד זה מעיד על הצלחת מדיניות הליברליזציה בענף התעופה שמוביל משרד התחבורה ומיושם על ידי רשות התעופה האזרחית".

מנהל רת"א גיורא רום ציין כי הרשות העניקה בעונת החורף הנוכחית היתרים ל-55  חברות תעופה זרות להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה.