דלתא ווירג'ין רוצות לפתוח את התחרות בקו צפון אמריקה-בריטניה

שתי החברות, שמעוניינות במיזם משותף עם 31 טיסות יומיות לשני הכיוונים, פנו לרשות להגבלים עסקיים בארצות הברית בטענה שאמריקן איירליינס ובריטיש איירווייס מחזיקות ב-60% מהסלוטים בהית'רו ושולטות בקווים


00:00 ,09.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות התעופה דלתא אייר ליינס ווירג'ין אטלנטיק איירליינס הגישו בקשה לרשות האמריקאית להגבלים לאשר מיזם משותף של טיסות בין צפון אמריקה לבריטניה.

בבקשה ציינו החברות שכמעט 60% של מקומות החנייה של מטוסים בשדה התעופה לונדון הית'ראו תפוסים על ידי המיזם המשותף של אמריקן איירליינס ובריטיש איירוייס, עובדה שמונעת תחרות וכתוצאה ממנה שולטות החברות בקווים שבין ארצות הברית לבריטניה, כולל הקו ניו יורק-לונדון, הקו האווירי החשוב בעולם.

עוד ציינו החברות, שעל ידי שיתוף פעולה ביניהן ייפתח השוק לתחרות בריאה, שתיטיב עם הנוסעים בשני צידי האוקיינוס האטלנטי.

אמר נשיא דלתא אד בסטיאן: "הפרויקט המשותף שלנו יציע לנוסעים לוח זמנים מורחב, בעל יותר טיסות ליותר יעדים".

הוסיף מנכ"ל וירג'ין קרייג קריגר: "הגשת הבקשה לרשות להגבלים מציינת את הצעד הבא לקראת יישום מלא של מיזם משותף בין שתי חברות התעופה. הצרכנים הם שירוויחו מההטבות של המיזם, בשירותים שבין בריטניה לבין ארצות הברית, קנדה ומקסיקו, שירותים שיינתנו בסטנדרטים הגבוהים ביותר ויגרמו לתחרות יעילה יותר".

תחת המיזם המוצע, שתי החברות יתאמו לוחות זמנים של טיסות, יתכננו את רשת היעדים, מחירי טיסות, מכירות ושיווק וניהול הכנסות. שתי החברות יציעו 31 טיסות יומיות לשני הכיוונים, 23 מהם תצאנה מהית'רו. החברות מתכננות להגיע להסכמי קוד משותף ותוכניות הנוסע המתמיד.

בנוסף, והיה ובבקשה תאושר, מתכננת דלתא להתחיל בקו ישיר חדש בין סיאטל להית'רו.

יצוין שדלתא מפעילה כבר טיסות מארצות הברית לאירופה במשותף עם אייר פראנס-KLM ואלאיטליה.