האיחוד האירופאי בודק בעלויות על חברות תעופה

על מנת להחזיק ברישיון הפעלה אירופאי, חייבים לפחות 50% מהבעלות על חברת תעופה להיות מוחזקים בידי חברה הממוקמת באירופה. בין הנבדקות: אתיחאד איירליינס ודלתא אייר ליינס


10:57 ,09.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נציבות האיחוד האירופאי בודקת את הרכב המשקיעים הזרים של חברות תעופה אירופאיות, במטרה לוודא שהבעלויות בהתאם לחוקים.

 

בין השאר, בודקת הנציבות את הבעלות על חברות התעופה אתיחאד איירווייס, המחזיקה ב-29% מהבעלות על חברת התעופה אייר ברלין, ואת חברת דלתא אייר ליינס, המחזיקה ב-49% מהבעלות על וירג'ין.

 

יצוין שאתיחאד נמצאת במגעים לרכוש את הבעלות על חברת התעופה האיטלקית אליטליה, הנמצאת בקשיים כלכליים חמורים.

 

בנוס, בודקת נציבות את חברת התעופה קוריאן אייר, המחזיקה בחלק מהבעלות על חברת צ'ך איירליינס, וכן חלק מהבעלות על חברת התעופה Cargolux, המוחזק על ידי חברת האחזקות הסינית HNCA.

 

על מנת להחזיק ברישיון פעולה של האיחוד כחברת תעופה אירופאית, על המוביל להיות מוחזק לפחות ב-50% מהבעלות ולהיות "נשלט בצורה יעילה" בידי חברה השייכת למדינות האיחוד.