הטובות לטייס

מספר הנשים שנרשמו לתוכנית העתודה לתפקידי טיסה של בריטיש איירווייס עלה בשנתיים האחרונות מ-5% ל-15%


10:52 ,12.02.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

אחת החברות הפעילות במאמץ העולמי לקידום נשים בתפקידי טיסה היא בריטיש איירווייס, שיצאה לאחרונה בקמפיין רחב היקף לגיוס נשים לתוכנית עתודה, שמכשירה טייסים וטייסות ופתוחה בפני גברים ונשים בגילאי 18-55.

 

כיום רק 4,000 מתוך 130 אלף טייסים מסחריים ברחבי העולם הן נשים, ומתוכן רק כ-450 הן קברניטות.

 

לצורך הקמפיין גייסה החברה את קרול וולדרמן, כוכבת טלוויזיה בריטית וטייסת אזרחית בהכשרתה, שהכריזה בשנה שעברה על כוונתה להקיף את העולם במטוס לבדה. וולדרמן הסבירה את מחויבותה לקמפיין: "מאז שאני ילדה, תמיד רציתי להיות טייסת, אך בזמני, בתי ספר לטיסה היו סגורים בפני נשים. הקריירה שלי לקחה אותי למחוזות מרתקים ומאתגרים, אבל עולם הבידור מעולם לא הספיק לי, וכיום אני מגשימה את החלום שלי בגיל מאוחר יחסית. היוזמה של בריטיש איירווייס היא דוגמה טובה לכך שאנו חיים היום במציאות שונה, בה יותר ויותר דלתות שהיו סגורות בפני נשים בעבר נפתחות לרווחה".

 

הקמפיין של בריטיש איירווייס מתנהל זה ארבעה עשורים, אחרי שטייסת הפעילה טיסה מסחרית לראשונה בהיסטוריה. כיום נחשבת בריטיש איירווייס לחברה הנשית ביותר בבריטניה, עם כ-200 טייסות מתוך 3,500 טייסים בחברה.


דייב תומס, טייס בכיר בבריטיש איירווייס וראש אגף הכשרות בחברה: "מה שאנחנו מחפשים זה את האנשים הטובים ביותר לתפקיד. נשים הן טייסות מצוינות; הן שולטות בהגאים בעדינות ובדיוק, בעוד שגברים דווקא נוטים להיות מעט כבדי ידיים. בשנתיים האחרונות מספר הנרשמות לתוכנית שלנו עלה מ-5% מהנרשמים ל-15%".