הממשלה אישרה הצעת החלטה לפינוי שדה דב

צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יגיש עד סוף השנה המלצות בדבר איתור שדה תעופה חלופי וקביעת הסדרים כספיים מול הגורמים הפעילים בשדה כיום


00:00 ,06.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

הצעת ההחלטה קובעת כי צוות ההיגוי יפעל לאיתור שדה תעופה חלופי, שיוכל לקלוט את כל הפעילות האווירית והקרקעית המתבצעת כיום בשדה דב, ובכללה הובלת נוסעים במטוסים גדולים וקטנים, טיסות הדרכה ואימונים של התעופה הכללית וכן את פעילות מכוני הבדק שבשדה.

משרד האוצר הונחה להגיש את המלצותיו בדבר קביעת ההסדרים הכספיים מול כל הגורמים הפועלים בשדה דב, כולל משרדי הביטחון והתחבורה, רשות שדות התעופה ומינהל מקרקעי ישראל (ממ"י), תוך שמירה על כדאיות כלכלית לפינוי.

צוות ההיגוי - בראשו יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה והוא יכלול עוד את מנכ"לי משרדי התחבורה והביטחון, מנכ"ל ממ"י והממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר - יגיש את ממצאיו והמלצותיו לממשלה עד ל-31 בדצמבר 2012.

לפני למעלה משנה החליטו השרים כץ ואטיאס, בתיאום עם שר הביטחון, לבחון את מכלול משמעויות פינוי שדה דב. לצורך כך מונתה ועדה בינמשרדית ברשות מנכ"ל משרד התחבורה דאז יעקב גנות.

הצוות בחן בנוסף את התוכניות לפיתוח מקרקעין, תשתיות תחבורה, זכויות קיימות במקרקעין השדה והתמורות שיינתנו בגינן, וכן את ההכנות ליישום הפסקת הפעילות של השדה.

לצד היתרונות הקיימים בהפסקת הפעילות התעופתית בשדה דב, פינויו ישחרר קרקע יקרה, לבניית אלפי יחידות דיור באחד מאזורי הביקוש הגבוהים בתל אביב.