חברות תעופה באירופה ישלמו לנוסעים פיצויים על דחיות או ביטולים של טיסות

זוג מהולנד תבע את KLM על סירובה לפצותו בגין דחייה של 29 שעות בטיסה מאקוודור לאמסטרדם. בית הדין של נציבות האיחוד הסכים עם הנוסעים


12:29 ,21.09.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין לצדק של נציבות האיחוד האירופאי ממשיכה להפעיל לחץ על חברות התעופה, עם החלטה בנוגע לתשלום פיצויים לנוסעים שסבלו מביטול או דחייה של טיסות לאור בעיות טכניות.

 

מדובר במקרה של זוג הולנדי, שטיסה מאקוודור לאמסטרדם נדחתה ב-29 שעות. חברת התעופה KLM סירבה לפצות את הזוג, בטענה שבעיות טכניות שלא בשליטתה גרמו לדחייה.

 

תחת החוק האירופאי חברות תעופה לא חייבות לשלם פיצויים לנוסעים במידה ודחייה או ביטול של טיסה התרחשו בגלל "נסיבות יוצאות דופן" שבלתי ניתן להימנע מהן, כגון שביתות, מזג אוויר גרוע, או אי יציבות פוליטית במדינה מסוימת.

 

במקרה זה טענה KLM שהסיבה לדחייה בטיסה לא גרמה להארכת משך החיים של הנוסעים, וכן שהיצרן לא צירף הוראות בנוגע למה בדיוק לעשות כאשר החלפים מגיעים לגיל מסוים, מלבד להחליפם.

 

הפסיקה של בית הדין של הנציבות היתה שבעוד ובעיות טכניות יכולות אכן לגרום לנסיבות יוצאות דופן, למשל חבלה או פעולת טרור, הרי שלא ניתן להשליך זאת על נושאים של תחזוקה שוטפת.