חברת ישראייר ביצעה טיסת חילוץ רפואית מבלגרד

הטיסה בוצעה בתצורה של הטסה רפואית בשכיבה מלאה על אלונקה שבוצעה לראשונה על ידי ישראייר במטוס מסוג זה לאחר שעבר תהליך רישוי מלא והדרכות ייעודיות של הצוותים


13:07 ,17.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ישראייר ביצעה טיסת חילוץ רפואית מבלגרד בשיתוף עם חברת מדאסיס ומשרד החוץ. הבוקר נחת בנתב״ג מטוס ATR אשר הגיע מבלגרד שעליו חולה בת 70.

הטיסה בוצעה בתצורה של הטסה רפואית בשכיבה מלאה על אלונקה שבוצעה לראשונה על ידי ישראייר במטוס מסוג זה לאחר שעבר תהליך רישוי מלא והדרכות ייעודיות של הצוותים.

הבקשה לטיסה התקבלה מחברת מדאסיס אשר פנתה לישראייר ואתמול בלילה יצא המטוס לבלגרד המושלגת שעליו שני אנשי רפואה בנוסף לצוות האוויר.

 

במהלך משבר הקורונה, ישראייר אשר בחרה להמשיך ולטוס לאורך כל התקופה ביצעה הסבה של מטוסיה על מנת שיוכלו לבצע הטסות רפואיות.

 

לדברי עומר בק, הטייס הראשי בצי ה-ATR  של ישראייר: ״מדובר בהישג ייחודי ומרשים בכל קנה מידה. התשתית במטוס כוללת מיטת שכיבה מבודדת עם גישה מלאה לצוות רפואי לטיפול מתמשך ושמירה על החולה ללא תזוזה. קיט האלונקה הינו מוצר קיים במטוסים אחרים, אך במקרה זה ייחודי למטוס ה- ATR״.

 

לדברי משה גרוסברג, מנכ״ל מדאסיס: ״מדובר חולה ערירית כבת 70 בעלת אזרחות ישראלית אשר הגיעה לבית חולים בבלגרד במצב קשה. בבית החולים נתגלה כי היא סובלת מגידול בעמוד השדרה וכי יש להביאה לארץ בהקדם. בשיתוף משרד החוץ ולאחר בחינת המקרה עם רופא מטעמנו, פנינו לישראייר לביצוע ההטסה המורכבת לארץ״.