לראשונה מאז מבצע אנטבה: טיסה של אל על נחתה באוגנדה

לראשונה מאז מבצע אנטבה נחת מטוס אל על בטיסה מסחרית בשדה התעופה בו התקיים מבצע אנטבה לשחרור חטופי טיסה 139 של חברת אייר פראנס ביולי 1976


10:40 ,14.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת סאן דור, מקבוצת אל על, ביצעה טיסה מיוחדת והיסטורית ונחתה אתמול בשדה התעופה באנטבה אוגנדה בו התקיים אחד מהמבצעים ההרואיים של צה״ל לשחרור החטופים במטוס אייר פראנס ב-4 ביולי 1976.

 

טיסת סאן דור המרגשת מתל אביב לאנטבה, שטופלה על ידי חברת ספיריט, בוצעה במטוס בואינג 777 של חברת אל על וארכה כ-5:15 שעות. על הטיסה היו 12 אנשי צוות ישראלים של אל על, בראשות קברניט איציק גרבר, טייס ראשי בצי 777 של אל על.  

 

הצוות הנרגש של אל על שתפעל את הטיסה הצטלם על רקע מגדל הטרמינל שעמוד על תילו על היום, ועליו סימני הירי מהמבצע המפורסם.

 

קברניט איציק גרבר, טייס ראשי בצי 777 של אל על, היה נרגש ואמר לאחר הנחיתה: ״ב-5 ביולי 1976 הייתי בן 10 וכמו כל הישראלים התעוררתי בבוקר ושמעתי על המבצע הנועז שבוצע באנטבה לשחרור החטופים במטוסי ההרקולס. שנה אחר כך, בקולנוע נעמן צפיתי מוקסם בסרט ׳מבצע יונתן׳, מהופנט מיהורם גאון והתרגשתי מאד. לו היה מגיע מלאך ולוחש באוזני באותו קולנוע, שכעבור 13 שנה אטיס את אותם מטוסים שהשתתפו במבצע, ושכעבור 42 שנים אנחת באנטבה כקברניט אל על ואצטלם על רקע המגדל ההוא, ליד נתזי הירי - הייתי צוחק צחוק גדול״.