מכונות הכרטיסים מייעלות את הליך העלייה למטוס

נוסעי חברת US Airways יכולים בעזרת מכונת הכרטיסים האוטומטית לבצע את תהליך הצ'ק אין, לשדרג מחלקה ולשלם עבור המזוודות


00:00 ,20.03.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בפסח הזה הטסים מישראל לארצות הברית יוכלו לבלות חצי שעה נוספת בדיוטי פרי. כך עולה מסקר שערכה חברת התעופה US Airways, המפעילה בנתב"ג מזה כחצי שנה "קיוסקים" - מכונות אוטומטיות להנפקת כרטיסי עלייה למטוס באופן עצמאי על ידי הנוסעים.

הקיוסקים האוטומטיים הוכנסו לשימוש בחודשים האחרונים. על פי בדיקות של החברה, 40% מהטסים עם US Airways השתמשו בהם. התוצאה: תהליך קבלת הנוסעים לטיסה אורך כשעה וחצי בלבד, במקום ממוצע השעתיים שלקח קודם.

"משמעות הדבר היא קיצור זמן העלייה למטוס, שגם כך הינו משימה לא קטנה, במיוחד בטיסות ארוכות", אמר מנהל השדה של החברה ניר צדיקוביץ, "כאשר תהליך הצ'ק אין מתקצר לשתי דקות עבור נוסע, כולל פעולות נוספות, כגון שדרוג מחלקה ותשלום על המזוודות, הדבר מורגש בסופו של דבר באופן מערכתי ומייעל את תהליך קבלת הנוסעים".

מכונות הנפקת הכרטיסים האוטומטיות מאפשרות לנוסעים שכבר עברו את הבידוק הביטחוני להנפיק באופן עצמאי כרטיס עלייה למטוס ולחסוך את זמן ההמתנה מול דלפקי חברות התעופה.

"הנפקה עצמאית של כרטיסי טיסה, בחירת מקומות ישיבה, או שדרוג מחלקה נחשבים כבר כיום לחלק מחווית הטיסה עבור מיליוני נוסעים ברחבי העולם", אמר אמיר מיטווך, מנהל פרויקטים בחברת י.א. מטווך ובניו, המפיצה של תאגיד NCR בישראל, ומי שמספקת את שירותי התמיכה והתחזוקה למכונות הכרטיסים שהוצבו בנתב"ג.

לדברי אסתר קסטיאל, מנכ"לית US Airways ישראל, כיום רק נוסעי החברה נהנים מתורים קצרים משמעותית בעמדת הכרטיסים, אולם התעניינות משמעותית כבר נרשמה בקרב כל הנוסעים בשדה.