מנכ״ל אל על לוועד הטייסים: גלו אחריות

גונן אוסישקין קורא לטייסי אל על להצטרף לכל יתר עובדי החברה ולהגיע במהירות לסיכום על מתווה התייעלות. מדגיש: החזרה שלנו לפעילות תלויה בחתימה על הסכם עם מגזר הטייסים והגעה להסכמות עם המדינה והבנקים על ההלוואה


11:56 ,09.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל אל על, גונן אוסישקין, הוציא אתמול איגרת מיוחדת לעובדי החברה לרגל החתימה על הסכם התייעלות מגזרי תחזוקה והנדסה, והמגזר המנהלי והאקדמאים בחברה. מנכ״ל החברה ביקש להודות במכתבו לכל המעורבים במשא ומתן ועל המאמץ המתמשך שהשקיעו על מנת להגיע להסכמות הנחוצות להעלאתה של אל-על על מסלול ההמראה.

 

מנכ״ל החברה כותב כי ״החלק הקשה ביותר בהסכם נוגע לחובה שלנו להיפרד מחלק מאנשינו. מדובר בהיקף של כ-1,750 אנשים משלושת המגזרים שסוכמו עד עתה, ובהתייעלות בסעיפי רווחה ונהלי עבודה״.

 

אוסישקין מזכיר כי ״הסכמים אלו הם צעד חשוב ומשמעותי לקראת קבלת הסיוע הנדרש מהמדינה, מאחר והם מהווים תנאי בסיסי לקבלת ההלוואה והנפקת המניות לציבור״, ולדבריו ״השיח היה כואב ומורכב, מאחר ומעולם לא חווינו משבר בעוצמה המתקרבת לזו של הקורונה. טבע ההסכם שנחתם אינו דומה להסכמי עבודה שנערכו בעבר, מאחר ואין מדובר כאן על הסכם עבודה חדש, אלא מימוש של תכנית עסקית שנבנתה למטרה אחת - לאפשר לאל על לשרוד בענף בו תנועת הנוסעים נעצרה לחלוטין ולהתמודד מול תחרות קשה ביום שאחרי, מול ׳אריות התעופה׳ העולמית״.

 

מנכ״ל החברה ציין במכתבו לעובדים כי הוא נפגש אתמול בבוקר עם צמרת משרד האוצר והתחבורה, וכי ״ניכר כי המדינה מחויבת לעזור לאל על בתנאי שאל על תתגייס לעזור לעצמה. הכוונה כי ניישם את התוכנית שהוצגה לאוצר באופן הדוק ובהתאם לשלבים שנקבעו. אני נחוש לעשות זאת על מנת להבטיח את המשך קיומה של אל על.

 

״יחד עם זאת הדרך שלפנינו ארוכה והיא מחייבת התגברות של המדינות על הנגיף והסכמים למעבר של אזרחים בין המדינות, תחת כללים ורגולציה כפי שייקבעו על ידי הגורמים המוסמכים. גם אז, החזרה שלנו תהייה באופן הדרגתי ומותאם לפעילות והיא תלויה בחתימה על הסכם עם מגזר הטייסים והגעה להסכמות עם המדינה והבנקים על ההלוואה. אני קורא לוועד טייסי אל על לגלות אחריות, להצטרף לכל יתר עובדי החברה ולהגיע במהירות לסיכום על מתווה התייעלות״.