משרד התחבורה יאפשר לחברת ק.א.ל להוביל ציוד הומניטרי לסין

זאת למרות מגבלות שהטילה ישראל על צוותי אוויר של טיסות מסחריות ששהו בסין לפני הגעתם לארץ. מנהל רת״א פעל להחריג את ק.א.ל מההגבלות שהוטלו ולאפשר לצוותי המטוסים שלה לפעול בקו


09:53 ,09.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, החליט לאפשר לחברת ק.א.ל המובילה מטענים באוויר להטיס ציוד הומניטרי לסין מישראל ואירופה זאת לאור בקשות להובלת ציוד רפואי שהתקבלו בימים האחרונים בחברה.

 

יצויין כי ישראל הטילה מגבלות על צוותי אוויר של טיסות מסחריות ששהו בסין לפני הגעתם לארץ. צוותים אלה חייבים להיכנס לבידוד של 14 ימים מיד עם הגעתם לישראל כדי לוודא שלא נדבקו בנגיף הקורונה. 

 

בימים האחרונים פעל פלדשו מול המטה לביטחון לאומי (המל״ל) שבמשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות להחריג את חברת ק.א.ל מההגבלות שהוטלו על צוותי חברות תעופה שהגיעו מסין ולאפשר לצוותי המטוסים שלה לפעול בתנאים שהחברה יכולה לעמוד בהם.

 

״אנו נדרשים למצוא את האיזון בין שמירה מוחלטת על בריאות הציבור לבין המשך ניהול החיים והמשק התקינים בכדי לצמצם את הפגיעה בשגרת החיים. אני מודה ליואל פלדשו על העבודה החשובה מול משרד והבריאות והמטה לביטחון לאומי״ אמר שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ.  

 

בחברת ק.א.ל מעריכים כי החל מ- 22 בפברואר יתחדשו טיסות המטען הסדירות הפועלות כיום בין ישראל לסין.