נתח השוק של אל על קטן ברבעון הראשון של השנה; הפסידה 23 מיליון דולר

הכנסות החברה ממטען ברבעון ירדו ב-12%, ההכנסות מנוסעים עלו ב-7%. ירידה גם בחלק החברה בהובלת מטענים לנתב"ג


00:00 ,24.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה אל על הפסידה ברבעון הראשון של 2012 23.4 מיליון דולר ונתח השוק שלה ירד מ-38.2% ברבעון הראשון של 2011 ל-36.6% השנה.

כך עולה מדיווח שהגישה החברה לבורסה לניירות ערך.

עוד עולה מהדוח, שההפסד ברבעון הראשון של השנה קטן יותר מההפסד שרשמה החברה ברבעון הראשון של 2011, שעמד אז על 42.9 מיליון דולר.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-429.1 מיליון דולר, עלייה של 0.9% לעומת הרבעון הראשון של 2011, אז הסתכמו ההכנסות ב-425.2 מיליון דולר. בהכנסות מנוסעים נרשם  גידול של כ-7, בעוד שההכנסות ממטען ירדו בכ-12% בעקבות השפל העולמי בהולכת מטענים בדרך האוויר.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון גדל ב-85% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, והוא עומד על 40.4 מיליון דולר, לעומת 21.8 מיליון דולר רווח גולמי ברבעון הראשון של 2011.

עוד עולה מהדיווח, ששיעור התפוסה בטיסות הנוסעים עלה ב-6% לעומת הרבעון הראשון של 2011, והסתכם ב-81.2%, לעומת 76.8%. ההון העצמי של החברה ביום הרבע הראשון עומד על 142 מיליון דולר, לעומת 162 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2011.

מבחינת טון מטעם מוטס, שינעה אל על ברבעון הראשון של 2012 25.1 אלף טון מטען, לעומת 28.9 טון מטען ברבעון הראשון של 2011, קיטון של 13%. מבחינת הכנסות, ברבעון הראשון של השנה עמדו הכנסות החברה מהטסת מטען על 23.562 מיליון דולר, לעומת 30.765 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011.

בדיווח שהעבירה אל על, היא האריכה שחלקה בהובלת מטענים בחודשים ינואר - מרץ 2012 מכלל המטענים המובלים באוויר לישראל וממנה, לא כולל שישי, עמד על כ-32.0%, לעומת 35.5% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינת את דוח ארגון התעופה הבינלאומי, IATA, בדבר הקיטון בהיקף ההובלה האווירית הבינלאומית. כן צורפו נתוני רשות שדות התעופה, על קיטון בהיקף תנועת המטענים בנתב"ג.

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2012 הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הראשון של שנת 2012 הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אנו ממשיכים לפעול בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות ולהתמודדות מול התחרות המחריפה בשוק והשינויים המאתגרים בענף התעופה העולמי והמקומי. במסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות. הניהול התפעולי של החברה היה יעיל יותר והתבטא בקיטון בהוצאות ובהקטנת מצבת העובדים בכ- 231 עובדים".