סופי: קרן פימי תרכוש עד 47% ממניות אל על

הקרן וחברת התעופה למתווה הסכם רכישה, במסגרתו תשלם קרן ההשקעות הגדולה בישראל עד 75 מיליון דולר בתמורה להצטרפותה לקבוצת השליטה בחברה


00:00 ,14.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על וקרן ההשקעות פימי חתמו על הסכם, לפיו תשקיע קרן פימי עד 75 מיליון דולר באל על ותצטרף, לצד החברה האם כנפיים, לקבוצת השליטה בחברת התעופה.

פימי הינה קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל.עד כה השקיעה הקרן ב-68 חברות, ביצעה כ-38 מימושים והיקף עסקאות שלה עומד על למעלה מ- 1.7 מיליארד דולר, עם הון של 2.1 מיליארד דולר.

קרן פימי מתמחה בהשקעות בשני אופנים: רכישת שליטה בחברות באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות; והשקעות פיננסיות. הקרן שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות בהן השקיעה.

בשלב השלמת העיסקה ("קלוזינג") ביולי 2013, תשקיע פימי באל על עד 50 מיליון $ בתמורה לכ-38% מהמניות. בנוסף יוקצו לפימי שתי אופציות נוספות, של 12.5 מיליון דולר כל אחת, בשתי תקופות נוספות, של 45 יום כל אחת, בכדי להעלות את אחוז הבעלות בחברה ל-47%, ותגבש, ביחד עם כנפיים, קבוצת שליטה בחברה.

מחויבות הקרן לבצע את העסקה מותנית במספר תנאים, ביניהם קבלת אישורים רגולטוריים וחתימת אל על עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש, בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי.

ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: "החתימה על ההשקעה באל על הינה שלב חשוב מאוד בדרך ארוכה עד להשלמת העסקה. השלמת העיסקה היא משימה מורכבת ודורשת שיתוף פעולה מצד כל הגורמים בחברה ובסביבתה העסקית - מנהלים, עובדים והגופים הפיננסיים. במידה והעסקה תושלם, אני מאמין כי הידע הרב והמוכח של פימי בהשבחת חברות, בשילוב עם הניסיון המצטבר והידע המצוי בידי עובדי החברה, מנהליה ונציגי כנפיים, יובילו את החברה לצמיחה ורווחיות, שתיצור ערך מוסף לעובדיה, לקוחותיה ובעלי מניותיה".

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי: "חתימת ההסכם עם קרן פימי הינה שלב משמעותי והתקדמות חשובה לקראת מימוש מהלך של כניסת הקרן לחברה. המשך המהלך להבאתו לבשלות ולמימוש מחייב את החברה על רבדיה השונים, אנשיה ושותפיה העסקיים, למהלכים מורכבים, משמעותיים, אחראים ואמיצים. אנשי החברה מודעים למשמעות, לחשיבות ולהזדמנות שבכניסת קרן מובילה כמו קרן פימי לחברת אל על".