פרס חדשנות טכנולוגית ללופטהנזה

המגזין "Airline Business" העניק לקבוצה פרס על פיתוח מערכת להסעת מטוסים מהשרוול למסלול ההמראה מבלי להשתמש במנועי המטוסים


00:00 ,21.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת לופטהנזה ממשיכה לגרוף פרסים על השקעותיה בחידושים טכנולוגיים. לאחרונה זכתה הקבוצה במקום הראשון בתחום הטכנולוגיה בתחרות שקיים המגזין "Airline Business".

הפרס הוענק בטקס חגיגי שנערך בלונדון. הואkסגן נשיא בכיר לענייני אסטרטגיה עסקית סאדיק גילאני.

הפרס ניתן ללופטהנזה לציון ההישגים בתחום החדשנות הטכנולוגית של חטיבת לופטהנזה טכניק (Lufthansa Technik), חברה בת של הקבוצה, הנחשבת למובילה עולמית בתחום ה-MRO:תחזוקה ושיפוציםשל מטוסים.

"אנו גאים לקבל את הפרס, המבטא הוכחה למחויבותה של קבוצת לופטהנזה לפיתוח פתרונות חדשניים פורצי דרך, התורמים הן להישגים כלכליים והן לשמירה על איכות הסביבה. אנו נמשיך להשקיע באמצעים ובשיטות, שיאפשרו לנו לפתח פתרונות יעילים וחדשניים לאתגרים שונים, ובראשםצמצום צריכת הדלק. קבוצת לופטהנזה, כמובילה בתחום התעופה הגלובלית, תמשיך להיות חלוצה וחדשנית ולשמש כמופת לתעשייה", ציין גילאני.

ועדת השופטים של המגזין נימקה את החלטתה למתן הפרס ללופטהנזהבציינה שהקבוצה מתמידה להשקיע בפתרונות הטכנולוגיים שהיא מפתחת, אשר בזכותםניתן לחסוך בצריכת דלק ובכך לסייע לאיכות הסביבה.

חברי הוועדה ציינו לשבח את מערכת הטקסיבוט (Taxibot) החדשנית, פרי שותפותן של לופטהנזה טכניק והתעשייה האווירית, המציגה תפיסת הפעלה חדשה בתחום מערכות ההסעה למטוסים מסחריים (צרי ורחבי גוף).

הטקסיבוט היא מערכת חצי רובוטית, המבוקרת על ידי הטייס ומשתמשת במנועים היברידיים, שנועדה להסיע מטוסים משרוול נמל התעופה למסלול ההמראה ללא שימוש במנועי המטוס. השימוש בטקסיבוט מפחית את הרעש ומצמצם את כמות הגזים הרעילים הנפלטים מהמנועים.

כמו כן, חברי הוועדה התרשמו מהשימוש בצבעים בתמהיל חדשני לצביעת וציפוי מטוסי לופטהנזה מדגם איירבוס 'A-340אשר עשויים לחסוך בצריכת דלק סילוני במהלך הטיסה.

במהלך הטקס אמר עורך המגזין "איירליין ביזנס" מקס קינגסלי-ג'ונס: "ככל שגוברים התחרות והאילוצים הכלכליים בתעשיית התעופה, וככל שמחירי הדלק הגואים מקשים על פעילות עסקית רווחית ובת קיימא לאורך זמן, כך עולה חשיבותה של מנהיגות כתנאי להמשך שגשוג ופיתוח התעשייה. לופטהנזה תמיד ניצבת בחוד החנית כאשר מדובר בחדשנות".