צפויים שיבושי טיסות בארקיע בימים הקרובים

נציגות העובדים דחתה את הצעת יו"ר החברה אבי נקש לפתרון המשבר, מגבירה את המאבק ומחריפה את הצעדים


00:00 ,15.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת עובדי ארקיע דחתה אמש (ד') את הצעת יו"ר ארקיע אבי נקש לפתרון המשבר והחליטה על המשך המאבק והחרפת הצעדים הארגוניים.

על אף רצון העובדים, שלא לפגוע בציבור הנוסעים, צפויים בימים הקרובים שיבושים בטיסות הסדירות.

לדברי העובדים, לאחרונה כינס נקש אסיפה כללית, בה דרש מהעובדים, המחזיקים ב30% מהבעלות, להזרים לקופת החברה 3 מיליון דולר, דרישה שהעובדים לא הסכימו לקבל.

זמן קצר לאחר מכן, בישיבת דירקטוריון החברה, הסבירה, לטענת העובדים, הנהלת ארקיע, כי מצבה של החברה אקוטי ו"כפתה" על הדירקטוריון דיון בתוכניות התייעלות, הכוללת פיטורים של 70-80 עובדים וקיצוצי שכר. בקשות של הדירקטורים מטעם המיעוט לערוך סקירה ולקבל דוחות בטרם הדיון על תוכנית ההתייעלות לא נענו. התוכנית התקבלה ברוב של ארבע נגד שניים.

בעקבות המתרחש ננקטו הליכי סכסוך עבודה והשבתה נקודתית של העבודה ביום חמישי שעבר. לאחר שנקש הסכים להיכנס עם העובדים למשא ומתן, גיבשה נציגות העובדים תוכנית התייעלות חלופית, שכוללה:

1. נקיטת מהלכים שיזרימו לקופת ארקיע 35-40 מיליון שקל בטווח הקצר.

  1. הצעה לגיוס הון מהציבור, על מנת ליישם תוכנית פיתוח וצמיחה לטווח ארוך.
  2. במסגרת חבילה זו העובדים היו מוכנים לתרום מחלקם יחסי (30%)
  3. רעיונות לשיפור והתייעלות בכל מגזרי החברה, כולל מערך השיווק, מערכת הכספים ומערכת התפעול.

לדברי העובדים, נקש הסכים לחלק מעקרי התוכנית ולחלקם התנגד. סוכם שהצדדים ייפגשו שנית, לאחר שכל אחד מהם יעשה בדיקות מטעמו. בפגישה האחרונה, דחה נקש מכל וכל את כל התוכנית והודיע על הסכמתו לביטול גזירות הפיטורין וגזירות קיצוצי השכר.

מנציגות העובדים נמסר: "התוכנית שהציע נקש סותרת את המצגים שהוא הציג לעובדים ולדירקטוריון לגבי מצבה האקוטי של ארקיע, אשר בגינן נקט במהלכים הכוללים איום לדלל את העובדים. הצעת נקש כמוה כמתן אקמול לחולה סרטן. העובדים פועלים וימשיכו לפעול מתוך דאגה אמיתית לארקיע ולמצבה וימשיכו את מאבקם עד למציאת פתרונות מערכתיים לטווח הארוך".