ק.א.ל משיקה את ה- CAL Cool לשינוע מבוקר טמפרטורה

במסגרת ועידת PORT2PORT שנערכה לפני מספר שבועות, חשפה קבוצת ק.א.ל מוצר חדשני לשינוע מבוקר טמפרטורה של מזון, מוצרי חקלאות ומוצרים מתכלים אחרים, וכן מוצרי אלקטרוניקה רגישים ומוצרי פרמצבטיקה


00:00 ,25.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת ק.א.ל. משיקה בימים אלו מוצר חדשני אותו אף חשפה לראשונה בועידת PORT2PORT 2013. המוצר החדש להובלה מבוקרת הטמפרטורה, ה– CAL Cool, נועד לשינוע בקירור של סחורות רבות ממגוון תחומים וענפים שונים ובהם מוצרי מזון, מוצרי חקלאות ומוצרים מתכלים אחרים, וכן מוצרי אלקטרוניקה רגישים ומוצרי פרמצבטיקה כגון: תרופות, חיסונים ומוצרי רפואה שונים שחייבים להיות משונעים תוך שמירת טווח טמפרטורה מוגדר.

עופר גלבוע, יו"ר ק.א.ל, מסר: "הצורך המתגבר בפתרונות שינוע למטענים מבוקרי טמפרטורה הביא את הקבוצה להתמקד בחיזוק ושדרוג היכולות הלוגיסטיות והידע שלה, לרבות יישור קו עם הסטנדרטים הגלובליים וכי CAL Cool נותן את המענה המתאים לכך".

רמי מרום, סמנכ"ל התפעול של ק.א.ל, ציין כי CAL Cool" פותח על מנת לתת את המענה המתאים לכל אחת מהקטגוריות השונות בתחום, כאשר המוצר החדש מסכם עבודת חשיבה ולימוד של למעלה משנה."

המוצר עצמו כולל שלוש קטגוריות:

CAL Cool Fresh - מיועד לשינוע של משלוחים רגישים לטמפרטורה כגון: פרחים, פירות טריים, ירקות, דגים ומאכליים אחריםהדורשים טיפול ואחסנה מבוקרי טמפרטורה. במהלך כל שרשרת הקירור מוגנות הסחורות מפני תנאי מזג אוויר קיצוניים.

CAL Cool Pharma - מיועד לשינוע מוצרי רפואה רגישים הארוזים מראש במטרה לשמר את טווח הטמפרטורה הרצוי. הסחורות ארוזות במערכות אריזה פאסיביות כגון שמיכות טרמיות, קרחומים, וקרח יבש.

CAL Cool Active - מיועד לשינוע סחורות רגישות במיוחד, הדורשות מארזים אקטיביים לבקרת טמפרטורה. פתרון זה אידיאלי למוצרי רפואה בעלי ערך כספי גבוה, הרגישים במיוחד לזמן השינוע ולטמפרטורה. במסגרת פתרון זה מוצעיםסוגים שונים של מכולות בטכנולוגיות של קרח יבש ומערכות חשמליות לבקרת טמפרטורה, לפי הצרכים הספציפיים של המוצרים השונים.

נזכיר כי בתחילת פברואר 2013 הוסמכה ק.א.ל, על ידי חברת אינוורוטיינר השבדית לתקן QEP  (בשמו המלא: Qualified Envirotainer Provider) שהינו מפעיל מוסמך של מכולות אינוורוטיינר. ההסמכה, ראשונה מסוגה לחברה ישראלית ושמינית בקרב כלל חברות התעופה בעולם, מעמידה את ק.א.ל בחזית השינוע של המטענים מבוקרי הטמפרטורה.

לוח הטיסות של ק.א.ל כולל היום בין בין 6 ל-8 טיסות שבועיות בקו ת"א–ליאז'–ת"א, וטיסות מטען יומיות לארה"ב. החברה מקיימת טיסה שבועית אחת לניו יורק באחד ממטוסי ה-747-200 שברשותה, וחמש פעמים בשבוע מתקיימת טיסה בין ליאז' לניו יורק וחזרה במטוס מטען מסוג בואינג 777, שמחצית מקיבולת המטען בו מוקצה לק.א.ל. בדרכה לישראל, ק.א.ל נוחתת, פעמיים בשבוע, בלרנקה שבקפריסין כחלק משיתוף פעולה עם חברת התעופה סייפרוס איירווייס. מעבר לפעילות הסדירה, תחום התמחות נוסף של החברה הוא ביצוע טיסות צ'רטר ליעדים בכל העולם. החברה מחזיקה כיום כ- 38% משוק הפרייטרים בישראל וכ-22% משוק המטען האווירי הכללי.