קבוצת לופטהנזה: צוותי אוויר על טהרת המין הנשי לרגל יום האישה

כבר היום בקבוצת לופטהנזה כ-15% מהטייסים המתחילים הם נשים. קבוצת לופטהנזה: שואפים להגדיל את שיעור הנשים בתפקידי ניהול עד 2021


11:48 ,08.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

היום, ה-8 במרץ, שישה צוותי אוויר כולם על טהרת המין הנשי של החברות לופטנהזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס, יורווינגס ובריסל איירליינס ימריאו בטיסות הבוקר לעיר הבירה הגרמנית, ברלין, לציון יום האישה הבינלאומי. כל טיסה תופעל על ידי שתי טייסות ובסה״כ 12 טייסות יצאו משדות התעופה של פרנקפורט, מינכן, דיסלדורף, וינה, ציריך ובריסל.

 

״כבר הצלחנו להגדיל את מספר המועמדות לבית הספר לטיסה שלנו על ידי פנייה למועמדות בצורה ממוקדת יותר, ועל ידי שילוב אפשרויות המקלות על שילוב המשפחה והעבודה״, אומרת ד״ר בטינה וולקנס, חברת הוועד המנהל  לתחום משאבי אנוש. ד״ר ווקלנס ציינה כי ״כבר היום בקבוצת לופטהנזה כ-15% מהטייסים המתחילים שלנו הם נשים״.

 

עוד נמסר מקבוצת לופטהנזה כי כבר בשנת 1988 שובצו שתי טייסות ראשונות לפעילות קבועה בחברת התעופה. כ-6% מהטייסים של קבוצת לופטהנזה הם נשים וחלקם גדל בהתמדה בשנים האחרונות. למעשה, לופטהנזה אף יזמה עם האקדמיה ללשון הגרמנית את השימוש במילה קפטן בהטייה הנשית Kapitänin.

 

בנוסף לתא הטייס, קבוצת לופטהנזה גם שואפת להגדיל את שיעור הנשים בתפקידי ניהול אשר עומד כרגע על 15%. עד שנת 2021 יוגדל שיעור המנהלות הבכירות ל-18% ובדרגות הניהול הזוטרות עד ל-24%.

 

״כדי לעמוד ביעדים האלה אנחנו מכינים את המנהלות הזוטרות הטובות ביותר שלנו לתפקידי ניהול עתידיים באמצעות תכנית הכשרה בת שנה״, אמרה וולקנס, ״ובמקביל, אנחנו פועלים להפחתת הדעות הקדומות ולהפחית את ההטיה המגדרית הלא מודעת, בבחירת כוח האדם הנכון עבור העבודה הנכונה״.